Ga naar inhoud


[Nokia] Hulp gevraagd bij allcam


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo mensen.<p>Ik wilde gaan proberen om mijn oude nokia 9500 via de file cam-irdeto-by-amon.bin vrij te krijgen voor maar codeer systemen.

deze file wil ik er in gaan zetten via een BDM-interface.

Maar nu wilde ik graag even weten als ik deze file gewoon als software kan laden of dat ik dat onder een andere categorie moet doen.

Als iemand mij daar even een seintje over kan geven ben ik waarschijnlijk geholpen.<p>Met vriendelijke groet HOOP

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je antword.

Ben blij hier mee.

nu weet ik dat ik dus even op de verkeerde weg bezig was .

We gaan eens kijken op die pagina's en dan maar eens kijken als ik het aan durf.<p>Groetjes HOOP

Link naar reactie
Delen op andere sites

de amon file is voor in de eeprom v.d cam, deze moet je er in proggen via een eeprom progger.

wat jij wel zelf kan doen is met de rs-232 er andere software inzetten. zit de originele loader er nog in dan moet je eerst ff met een BDM aan de slag om de loader te vervangen voor eentje die zich wel serieel laat benaderen. de enige nokia waar je cam;s mee kan "flashen" is de 9600, voor de 9500 moet je eerst het sas-chippie eraf wippen en dan een andere(liefts op voetje) erop solderen. en zelfs dan nog kan je deze cams niet flashen maar moet je de eeprom(of plcc) los programeren. kijk maar ff bij luckystar(sat4all member) op zijn homepage, die heeft het beschreven hoe of wat met foto's erbij. ook ome merde(sat4all member) heeft dit op zijn pagina staan. lees ook in dit forumpje "...cam ombouwen..." door enzo.

maar om antwoord op je vraag te geven... NEE. dit is dus cam soft en die laadt je niet in je nokia!

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...