Woaghalz Geplaatst: 8 september 2004 Geplaatst: 8 september 2004 hallo allemaal ik zit met het volgende als ik de pc opstart dan krijg ik de volgende melding primary master harddisk fail virifying dmi pool data boot from atapi cd-rom:failure disk boot failure, insert systemdisk and press enter. maar als ik er een opstart diskkette of een cd in doe dan gebeurt er totaal niets. wat kan dit zijn. Langzaam begin ik het te snappen
Ome Merde Geplaatst: 8 september 2004 Geplaatst: 8 september 2004 1. HDD staat uit in de bios 2. er zit een floppy-disk in je FDD 3. harde schijf is gecrashed 4. voedingskabel en/of IDE kabel ligt eraf 5. IDE controller van mainboard is defect. zoals je ziet, kan van alles zijn. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 8 september 2004 Geplaatst: 8 september 2004 Even als aanvulling : Heb je dit rijtje meldingen gegenereerd MET de cdrom van Windows erin ? Dan zou ik inderdaad gaan denken aan de controller op het mobo die de geest gegeven heeft. Normaal als ie niet van HD op kan starten dan lukt dat altijd nog wel via CDROM (als ie bootable is). Kassie openschroeven, IDE kabels aandrukken en even de voedingskabels nakijken. Zit alles goed en je HD doet het nog niet, MAAR hij boot wel vanaf de bootable CD dan is de HD waarschijnlijk kapot.... Boot ie NIET vanaf HD en CD dan is de controller waarschijnlijk overleden of is eriets met de BIOS aan de hand. Dan wordt het batterij checken van het mobo en als dat geen soelaas bied ; even kijken of je er een nieuwere BIOS op kan krijgen. Ik ga er dan van uit dat het Motherboard toch al "overleden" is... Dus meer onder het motto "baat het niet dan schaad het niet"..... Maar eerst even de kabels etc. checken natuurlijk, de laatste optie ook echt als laatste optie houden !
geinponem Geplaatst: 8 september 2004 Geplaatst: 8 september 2004 wat ook nog wel eens wil is dat als de hd en cd op dezelfde kabel zitten en van een van beide geeft de controller de geest dat de ander dan ook blokkeert tot je de ide kabel los gooit. grtz
Woaghalz Geplaatst: 15 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 15 oktober 2004 Topic kan dicht Probleem is opgelost batterij was leeg. allemaal bedankt voor de hulp . woaghalz Langzaam begin ik het te snappen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen