Ga naar inhoud


[Nokia] ecm patch, ecm-pid & settings revisited


Gast

Aanbevolen berichten

Beste mede nokiabezitters,<p>Ik prijs mij een gelukkig mm9500 bezitter (amon 2.1) met een silvercard met ds9 files van bijvoorbeeld narkom, maar op het gebied van settings heb ik toch af en toe problemen die ik bij deze in de groep wil gooien...

confused.gif" border="0 <p>Het verbaast me nl. dat de settings er uberhaupt toe doen omdat meestal wordt beweerd dat dvb de settings bij ecm patched versies van DVB 2000 er NIET toe zouden doen. Ik heb uit estetische voorkeur 2b6 ecm patched in gebruik, maar ook bij de sandra en de (verschillende) NoOneManIt versies maakt het bij mij wel degelijk uit welke settings ik gebruik of de kanalen dan vrijschakelen.<p>Ik heb met veel dank aan Leon K. al enige tijd een vrij goed werkende settings file in gebruik, waarvan alleen de palco zenders zijn uitgevallen. Uitgebreid testen van andere settings files zoals die van dr hans, satkoos, satlook, alfredo, merde, quark, verix en doron bevestigt dat de settings zeer zeker er toe doen bij mijn ontvanger (en dat alleen die van Leon het echt goed doen bij mij).<p>Nu heb ik de werkende Palco kanalen uit andere settings in die van Leon geplakt met oog op de correcte ecm-pids, maar weet eigenlijk niet echt waar ik mee bezig ben, en vind op dit gebied ook met de zoek functie op het board geen afdoende uitleg kunnen vinden.<p>Kan iemand mij aub uitleggen, (en wellicht zijn er meer mensen geinteresseerd) hoe de ecm pid van invloed is ondanks de patch, wanneer de ecm-pid verandert en waar ik de correcte ecm-pid kan vinden behalve door andere settings een voor een te testen!<p>Ik het vind het verder zonde dat de settings van Satlook bij mij niet werken want dat is een heel werk vvor hem om deze continue up-te-daten en zou daar dankbaar gebruik van willen maken. Ik heb nl. een draaibare schotel en mijn enig goed werkende lijst bevat alleen astra en hotbird zenders...<p>Een heel verhaal dus en ik begrijp dat bij veel mensen dit blijkbaar geen problemen oplevert,, maar ik hoop dat iemand hier kan helpen met tips om dit euvel te verhelpen (liefst onder 2Beta6).<p>Alvast dank voor het uitlezen van dit lange verhaal.

laugh.gif" border="0 <p>Vriendelijke groet<p>Curious

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gepatchte settings zijn "tijdelijke oplossingen". Zo eens in de zoveel tijd heb je een nieuwe settingslijst nodig omdat bijvooorbeeld een provider het nodig acht om zijn ECM's over een andere PID te sturen. Staat in je settings een oude ECM pid, heb je dus geen beeld. Zet je daarentegen je ECM-pid's op auto, heb je kans dat je gewoon weer beeld hebt.

Zelfde geldt voor audio-video. Heb je een verkeerde pid in je settings, kun je geen beeld krijgen, of een andere taal onder een film bijvoorbeeld omdat je een andere PID in je settings hebt.

Lees ook dit nog 's: http://www.sat4all.com/nl_ubb/ultimatebb.php?ubb=get_topic&f=11&t=000317&p= en dan m'n bijdrage over de ecm-aanpassing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je snelle reactie Diavolo,<p>ik begrijp uit je antwoord dat met de patch geen automatische update van de ecm-pids plaatsvindt ALS ze daadwerkelijk veranderen zoals bij palco het geval was.

En ik 'gok' dat zonder de patch, alle zenders vrij snel op zwart zouden gaan?

(ecm = electronic counter measure?)<p>Maar het verklaart voor mij nu nog niet waarom van alle door mij geteste settingslijsten alleen met die van Leon K. vrijwel alle zenders werken terwijl de andere lijsten vaak VEEL recenter zijn. Ik ga er dan van uit dat de makers wel correcte lijsten publiceren, of in elk geval niet allemaal her en der foute PIDs bevatten.<p>Om de lijst van Satlook maar aan te halen als voorbeeld van een lijst die vaak wordt ververst. Om de paar dagen een update, maar veel van de zenders blijven zwart in tegenstelling tot bijvoorbeeld de eerder genoemde settings van Leon K. Ook Ome Merde update dacht ik vaak op zijn site (obv alfredo geloof ik), maar werkt op mijn machine met zeer wisselend succes. <p>Wie o wie weet waar dit aan kan liggen?<p>Ik kan wel met de hand alle PIDs gaan editen maar dat zou wel zonde zijn van alle eerdere inspanningen van mensen als Satlook die hier klaarblijkelijk al veel tijd in hebben gestoken.<p>Nogmaals dank voor het meedenken.

Ik hoop op verdere reacties<p>Vriendelijke groeten<p>Curious

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...