Ga naar inhoud


[Nokia 9500] Nokia 9500 - zwak signaal


Gast

Aanbevolen berichten

gentle(wo)men,<p>ik heb de indruk dat mijn signaal van sommige zenders te zwak is om geïnterpreteerd te worden door mijn Nokia 9500 (met NoOneManIt 1.2) reciever ...<p>ik heb dus vandaag een klein signaal versterkertje gekocht (speciaal voor sat natuurlijk) om dit probleem op te lossen ... ik ga dit van't weekend eens uittesten ...<p>met de Nokia 9200 van mijn ouders kan ik wel alle zenders ontvangen ... iemand een idee wat er kan mis/stuk zijn in mijn Nokia 9500, of ik dit kan laten herstellen ... en wat mij dit grapje gaaat kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites


op de ontvanger van je ouders op jouw schotel pakt ie de kanalen wel die op jouw eigen ontvanger niet gepakt worden ? dan zou ik het in de settings zoeken en misschien andere files op je kaartje proggen ...<p>hulde,

merde

Link naar reactie
Delen op andere sites

QWINQ'

Heb ook een dergelijke ervaring gehad.

In het begin werkte alles perfect, maar na ongeveer een jaar begonnen de problemen.

De remedie bij mij was een goede (dure) nieuwe

kabel tussen ontvanger en lnb.

Met de oude kabel uit de dumpwinkel had ik na een jaar een signaalsterkte van 35, en met de nieuwe kabel 80, en was het probleem opgelost.

mischien is dat hier ook het geval.

Koop in ieder geval SAT kabel, daar zit een tweede afscherming in van "zilverpapier" let daar op.

succes rb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zelfde kaart, zelfde settings, zelfde connectie naar de schotel met de 2 lnb's<p>bijvb. NED1/2/3 werken op de Nokia 9200 van mijn ouders maar niet op mijn Nokia 9500 ... ik krijg in de linkerbovenhoek een icoontje dat me laat weten dat er geen ontvangst is

Link naar reactie
Delen op andere sites

gents,<p>ik heb deze ochtend eens rustig de tijd genomen om alles te testen ... als ik de diseqc switch van tussen de Nokia en de LNB's haal ... en dus maar naar 1 sat kijk ... kan ik bijna alle zenders bekijken ...<p>doch zenders zoals BVN komen de'r geblokt door ... het lijkt mij duidelijk dat de Nokia ontvanger problemen heeft ...<p>iemand enige raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

effe een hardware-reset uitvoeren (3 knopjes van de ontvanger ingedrukt houden en de stekker eruit en er weer in doen) en evt. een andere firmware erin pompen, anders zou ik het niet weten.

je gebruikt wel H125 coax of iets vergelijkbaars?<p>grtz,

Ome Merde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...