Wielleke. Geplaatst: 10 september 2004 Geplaatst: 10 september 2004 hoi mede satters. hier mijn beknopte bijdrage wat satelliet ontvanst betreft. ik was in die tijd werkzaam als antennebouwer. en zo'n 20 jaar geleden kocht ik mijn eerste schotel instalatie. het was 'n ofset van 120cm met een voor die tijd goede lnb van (2.7db) ruisfactor. waar je 7 zenders op kon ontvangen, 4 hor. en 3 verticaal, je moest de polarisatie handmatig, door draaien van lnb veranderen. gelukkig kwam daarvoor naar enkele weken 'n op lossing voor. de ontvanger was u.a. ook erg beperkt. de instalatie koste Fl 7200.00 dit omdat satelliet toen net bekend werd in nl. fabrikanten gebruikte meerdere schotels gericht op verschillende satellieten. om dat dit u.a erg duur was , heb ik om meer te kunnen ontvangen de instalatie draaibaar gemaakt. door middel van 'n haakse, vertagende tandwiel overbrengings kast, aangedreven door 'n rolluik motor. die aangesloten was op 'n bestuuring, die ook voor garage deuren gebruikt word. met afstands bediening. om te kunnen zien waar de schotel op gericht stond, maakte ik gebruik van 'n aanpassing aan de schotel, in combinatie 'n analoog metertje bij de tv. ik kon op die mannier 5 satellieten ontvangen. ps de Foto's van mij oude schotel zijn van 'n mindere kwalitiet omdat ik ze van 'n 18 jaar oude vidio band via de tv gemaakt heb. tot zover wat dit betrefd . GROETJES WIEL.. link foto's Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Gast Geplaatst: 10 september 2004 Geplaatst: 10 september 2004 ja er waren alléén een stuk of 10 stations op 13 oost en 27 west te ontvangen.en de schotels haalden we bij ******* uit ******* of ****** uit ******** of uit ********. ,120 of 150 cm groot..een mooie tijd. *** Je bent nu wegens het plaatsen van namen van winkels ook voorlopig ex-lid. 1. Had dit geen enkele toegevoegde waarde. 2. Dien je met zoveel berichten op je naam de regels extra goed te kennen.
Wielleke. Geplaatst: 10 september 2004 Auteur Geplaatst: 10 september 2004 Bericht verwijderd door Toxic[Q] Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 11 september 2004 Auteur Geplaatst: 11 september 2004 Citaat: en alles was nog niet eens gecodeerd. hoi Jacoboot. het was toen ook mogelijk enkele premiere zenders ongecodeerd te ontvangen. jammer verleden tijd. momenteel gebruik ik. triax 110cm met motec sg2100 invacom twin lnb Humax 5400. L&H 80cm alps twin lnb Nokia 9500. (gebruik twin lnb's i.v.m. metingen experimenteel) het is dan niet nodig om b.v.b 'n ontvanger af te koppelen. ps ik heb ook nog 'n analoog ontvanger die ik gebruik voor dit doel. hartelijke groetjes WIEL. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Ron Geplaatst: 13 september 2004 Geplaatst: 13 september 2004 En nog eentje. Jammer hoor. Is het nou echt zo moeilijk een paar simpele huisregels te respecteren?
Wielleke. Geplaatst: 14 september 2004 Auteur Geplaatst: 14 september 2004 Toxic[Q] hartstikke bedank voor de moeite. groetjes Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Wielleke. Geplaatst: 15 september 2004 Auteur Geplaatst: 15 september 2004 hoi Geertendie. ik vind het jammer, dat juist 'n antwoord aan mij, dit tengevolge heeft, maar ja regels.. Vriendelijke groetjes Wiel. Door kennis delen, wordt men wijzer. Dreamb720-Gibertini-125-MTI AP82-XT2N twin FTE DiMo 120+ Diseqc mot. Philips HD ontvanger twin Duo lnb Triax 80 cm Kathrein . Signaalmeter en Inp.reflectometer
Aanbevolen berichten