Ga naar inhoud


WAV bestanden afspelen op de dreambox, mogelijk?


SubSense

Aanbevolen berichten

Ik zou graag WAV bestanden af willen spelen op mijn dreambox 7000s (Laatste hydra image). Dit is mij nog niet gelukt. Waarom WAV en geen MP3? ik heb een behoorlijke verzameling DTS cd's dit zijn "gewoon" WAV bestanden. Mijn DTS decoder zorgt voor de decodering.

 

Heeft iemand hier ervaring mee?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch lijkt me dat deze Linux doos wav's moet kunnen afspelen. Er moet waarschijnlijk alleen nog een goede player gemaakt worden die dit kan...

 

Uiteraard kan ik er compleet naast zitten!

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, geprobeerd, maar de DTS informatie wordt er uit gehaald, alleen maar ruis dus.... Dit vermoeden had ik al. Als ik het geluid van een WAV bestand, zonder enige bewerking, door kan sturen naar de optische uit dan ben ik blij. Er heeft vast wel iemand een WAV player gemaakt....

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is zeker al een begin, Dan kan ik in ieder geval toetsen of mijn DTS theorie klopt!

 

Ik heb momenteel nog niet zo gek veel verstand van linux. Al moet ik zeggen dat het niveau sterk aan het stijgen is...

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ben van plan om binnenkort een Dreambox aan te schaffen en ben dus nog geen gebruiker maar ben me een beetje aan het inlezen, ik weet dat er een mediaplayer is voor Windows en Linux genaamt VLC player , ben hem in het forum ook meerder malen tegengekomen. Ik weet dus je met de windowsversie DTS waves kunt afspelen, dus waarschijnlijk ook met de Linux player. Of dit ook op de DB werkt zou je even moeten proberen. Ik hoor het graag, want dts via Dream vind ik nl ook interessant....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ben van plan om binnenkort een Dreambox aan te schaffen en ben dus nog geen gebruiker maar ben me een beetje aan het inlezen, ik weet dat er een mediaplayer is voor Windows en Linux genaamt VLC player


Dank je voor de tip, echter met VLC VideoLanClient maak je een connectie naar een VLC server, Op de server zet je een stream op als ik me niet vergis.

Op deze manier is het misschien wel mogelijk, maar ik weet niet of dit ook opgaat voor WAV bestanden. Ik denk dat VLC client op de dreambox zelf geen bestanden kan afspelen. Zou ik eens moeten gaan testen...

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLC geinstalleerd op de DB en de applicatie "klaar" gezet op de server...helaas keer op keer hangt VLC op de Dreambox. Eerst even dit oplossen. iemand?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Jukebox, 0.58 , speelt probleemloos WAV bestanden alsook MP3,M2A, MPA, MP2 ,en

OGG Vorbis bestanden af.

 

Waar ik in geintereseerd ben is de mogelijke update van LORD K die een plug-in heeft die FLAC bestanden (Lossless)kan spelen. De huidige versie werkt niet goed in combinatie met USB stick. (TV geluid blijft hoorbaar als plug-in loopt)

 

Dream 108.2.1 Flash, SF 1210stick, Hydra stick, Rudream stick, DBF stick

 

LordK - - Zou je ons (mij) blij kunnen maken met een update ?

 

FvW

Link naar reactie
Delen op andere sites

@FvW

Te Gek bedankt! Inderdaad deze versie speelt WAV bestanden af.

Alleen wordt mijn vermoeden bevestigd, Afspelen DTS bestanden gaat, maar met ruis. Toch denk ik dat het moet lukken. Dit werkt ook vanaf mijn PC. Dus waarom niet vanaf de Dreambox? Als er geen bewerking plaats vindt op de stream bij het afspelen dan zou mijn DTS decoder het signaal moeten herkennen als een DTS signaal. (als je de optische uitgang gebruikt tenminste!)

Of vind er toch een DA/AD conversie plaats?

 

Misschien dat iemand nog een idee heeft?

VU+ Duo + Multytenne 45

Meestal met de laatste PLi

Pana TH-42PV70

XBMC/ASrock ion 330/Wii/ch3snas/TX-SR707/svs 25-31 PCi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...