Ga naar inhoud

dvbdream 0.83d -> scannen nl zenders op de astra

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik gebruik voor mijn pinnacle sat ci module dvbdream 0.83d i.c.m. softcam en s2emu 0.73. werkt opzich prima i.c.m. taq. en sky it. wat ik echter niet begrijp is dat tijdens het scannen de nl zenders op de astra niet gevonden worden. als ik op de bekende frequentie een scan-opdracht geef, al of niet met een bredere scanopdracht (kleine stappen en groter bereik) worden deze niet gevonden, ik zie ze althans niet in de lijst voorkomen. iemand een verklaring? De Pinnacle vindt ze prima met bijbehorende PC TV sat software, maar ja, daar kun je alleen maar FTA mee ontvangen...

Ik ben er zelf al achter gekomen dat e.e.a. komt omdat ik de satellietkabel vanaf mijn manhattan 3300 ci receiver heb doorgelust naar mijn pinnacle pv tv sat di decoder. wanneer de 3300ci aanstaat en op de astra staat ingesteld ontvang ik deze zenders wel op de pinnacle, wanneer de 3300 ci uitstaat niet. dit laatste vind ik vreemd omdat er zowel kanalen op zowel H als V instelling ontvangen worden op mijn pinnacle kaart wanneer de 3300 ci ontvanger uitstaat, dus waarom de nl zenders niet? iemand een verklaring hiervoor?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen