Gast Geplaatst: 1 februari 2002 Geplaatst: 1 februari 2002 Hoi, Op dit moment gebruik ik een cam met Allsas 2.2 Ik wil graag over naar de 4.1 versie. Wie kan mij goeie tips geven of wie zou mij kunnen helpen (in de buurt van A'dam)?<p>Al vast bedankt, Jaster Mereel
Gast Geplaatst: 1 februari 2002 Geplaatst: 1 februari 2002 Hallo Jaster Mereel,<p>Vertel eerst eens hoe of wie de versie 2.2 in jouw CAM heeft gezet. Is dit goed gebeurd zit deze in een voetje. Is de Amon2.2 op de print gesoldeerd, wordt dit een iets groter probleem. Dit i.v.m. het er weer uit desoderen. Ten tweede zit de 2.2 reeds in een voetje is het alleen maar de 2.2 eruit wippen en de AllSas 4.1 erin drukken. Vriendelijke groeten, SatBaron
Gast Geplaatst: 2 februari 2002 Geplaatst: 2 februari 2002 Ik heb deze CAM gekregen (best aardig natuurlijk). Maar helaas is Amon vast gesoldeerd, dus zonder voetje. Is het nog wel mogelijk om alsnog een voetje te laten solderen? Ik zelf ben niet zo handig dus zal ik dit moeten laten doen. Groet Jaster
Gast Geplaatst: 2 februari 2002 Geplaatst: 2 februari 2002 Je kunt de eprom eruit laten solderen, vervangen laten door een voetje. Doe even een PM, kan ik eventueel voor je doen.
Gast Geplaatst: 3 februari 2002 Geplaatst: 3 februari 2002 Klinkt vreemd.. maar gisteren heeft iemand bij mijn CAM de eprom er binnen 1 minuut afgehaald. <p>Cam open maken. Cam op zijn kop houden. Aansteker onder de eprom en valt er van zelf af
Gast Geplaatst: 4 februari 2002 Geplaatst: 4 februari 2002 Klinkt inderdaad vrij makkelijk. Maar deed de CAM het daarna ook nog?? Mijn voorkeur gaat toch uit naar een iets subtielere manier.<p>Groet Jaster
trust Geplaatst: 4 februari 2002 Geplaatst: 4 februari 2002 eMeSiX , en ook weer binnen 1 min. met de aansteker erop ? Gr. Trust Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 Met de hamer gaat ook snel, of met de rozenschaar..!<p>Zonder gekheid, ik overleg de aanschaf van een Cam met Amon 4.1A omdat de DBOX1 van mij de platte blauwe cam erin heeft en die is volgens mij niet te patchen...<p>Dus heeft iemand of weet iemand de voordelen-verschillen van Amon 4.1A...
Gast Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 Hallo Jaster Mereel, Ben jij nu al geholpen door Diavolo Of zit jij nu nog met de Allsas 2.2 in je CAM Het vorige heb ik jou beantwoord omdat ik dit al eens voor iemand heb gedaan, waar er ook reeds eerder een Amon2.2 op gesoldeerd was. En uit ervaring weet ik, dat wanneer er behoorlijk op de print is "gestookt" dat de print daardoor verzwakt wordt. Dit was ook het geval bij de CAM-print waardoor er één verbinding “de mist in ging” en doordat het voetje al was geplaatst, ziet men niet meer waar de printspoortjes naar toe huppelen en dan is de multimeter alleen nog je redding, maar een verschikkelijk tijdrovend en geduld werkje. De aansteker daar steek ik alleen m’n sigaretten mee aan en een enkele keer een kaarsje, maar zou dit niet graag op zo’n printje willen doen. Mocht je er nog niet uit zijn, stuur me dan even een PM.<p>Met de vriendelijk sat-groeten, SatBaron
Gast Geplaatst: 6 februari 2002 Geplaatst: 6 februari 2002 <blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr> ....dit al eens voor iemand heb gedaan, waar er ook reeds eerder een Amon2.2 op gesoldeerd was. En uit ervaring weet ik, dat wanneer er behoorlijk op de print is "gestookt" dat de print daardoor verzwakt wordt. Dit was ook het geval bij de CAM-print waardoor er één verbinding “de mist in ging” en doordat.... <hr></blockquote><p>Zeer bekende verschijnselen. Heb ik ze ook al wel 's mee binnengekregen.... Dan zijn ze nog best te repareren, hoor.
Gast Geplaatst: 7 februari 2002 Geplaatst: 7 februari 2002 Hallo Diavolo Ja daar heb je inderdaad gelijk in. Dat heb ik ook kunnen repareren door een draadbrugje te leggen, maar na langdurig metingen te verrichten, was de zaak daarmee opgelost. Bedankt nog voor je reaktie ! Met vriendelijke groeten, Cees SatBaron
station_hendrik Geplaatst: 7 februari 2002 Geplaatst: 7 februari 2002 Pffffff, we zijn heus niet een stel stommelingen.... Teurlijk logisch dat je even kijkt of verbinding 0 ohm zijn als het nie meer doet! Persoonlijk vind ik aansteker ook niet zo'n toffe oplossing. Alles zwart door het roet enzo. Gewoon even hup hup hup met hete bout eromheen dan flikkerd de eeprom er vanzelf wel af. --> Windows logica: Afsluiten onder Start
Gast Geplaatst: 9 februari 2002 Geplaatst: 9 februari 2002 Hallo.<p>Of je doet het met een klein slijp tolletje. even rond om het ic en hij valt zonder dat het te warm wordt er af. dan nog even de pootjes er af solderen met litse en klaar is jan klaas piet kees ?? groeten Koos.
Aanbevolen berichten