Ga naar inhoud

Skycard2 hoge freq

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ben een nieuwe gebruiker van een Skycard2 kaart. Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

Tijdens het afzoeken van de freq gaat het bij de freq 11900 en hoger verkeerd. Krijg steeds de melden dat er geen signaal is terwijl bij de lagere freq er totaal geen probleem is.

Geplaatst:

Hallo longwizard.

Welkom in dit forum.

Geef even wat meer info over je installatie, welke software gebruik je, wat voor LNB, en heb je deze ook draaien op een andere ontvanger of niet?

Als je per ongeluk een wat oudere LNB hebt draaien is het mogelijk dat het een "analoge" LNB is en die gaat niet verder dan 12000 Mhz. Ook kan het zijn dat de omschakeling lage band / hoge band niet goed werkt.

Verder zijn er in de DVB software instellingen voor de grenzen van de banden instelbaar, maar deze staan default meestal goed voor de normale LNB's.

Is de ontvangst in de lage band goed, kun je de FTA kanalen ontvangen ?

Dus, geef even wat meer info over je systeem en gebruik.

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

De LNB is goed. De schotel is draaibaar en heb tevens ook een andere ontvanger gestest. Deze heeft geen probleem om de hoge freq. De software die ik gebruik is de standaard software die meegeleverd is. Heb bij mij weten niets veranderd aan de software.

De kanalen die ik kan ontvangen werken zonder problemen..

Geplaatst:

Dan blijft er eigenlijk niet anders over dan dat de Skystar de 22KHz die de LNB laat omschakelen naar de hoge band niet uitgeeft. Kun je de schotel wel draaien vanuit de Skystar ?. Dit gaat ook met 22Khz signalen, maar dan in pulsvorm. Ik ken de Skystar en de bijgeleverde software niet, dus kan niet zeggen of daar nog een instelling is die dit kan bewerkstelligen. Heb je de kabel vanaf de LNB en motor direct op de Skystar aangesloten of zit er nog andere apparatuur tussen ?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Bedankt voor je snelle reactie.

Dit zou misschien wel het probleem kunnen zijn. Heb de schotel nog niet kunnen draaien (nog niet mee bezig geweest). Kunt u mij vertellen waar ik deze instelling kan aanpassen (eventuele met andere software)?

Wat de aansluiting betreft heb ik beide mogelijkheden reeds geprobeerd. Zowel rechtstreeks als met een andere ontvanger.

Geplaatst:

De software die jij bijgeleverd gekregen hebt ken ik niet, maar in DVBdream zitten die instellingen onder Option - Satelites, de gewenste satelliet aanklikken en dan verschijnen onderin de instellingen lof-1, lof-sw en lof-2. Bij mij staan die op resp. 9750000 1170000 en 1060000.

Heb je iets ingegeven onder DiSEqC ? Kijk daar eens naar, misschien is daar wat fout.

Als je DVBdream gaat gebruiken, begin dan met V7.9 deze versie geeft de minste CPU belasting. Over de versies hoger dan 8.2 waren veel klachten over een konstante 100%

CPU belasting. Bij mij werken ze goed, maar geven wel meer belasting als de 7.9.

Succes Albert_H.

Geplaatst:

Helaas,

de getallen die je mij opgeeft zijn bij mij gelijk. Wel heb ik gemerkt dat met bij mijn vaste ontvanger de mogelijkheid van 22khz niet gebruikt kan worden. Toch kan ik daar wel de hogere freq mee bereiken.

Geplaatst:

Hallo longwizard

Dat 22KHz gebeuren is een beetje verwarrend. Voor zover ik heb kunnen vinden, werken alle stuursignalen vanuit de ontvanger met 22KHz signalen en/of spanningsturing met 13 en 18V.

De besturing van de LNB gebeurd met beide, de polarisatie wordt geschakeld met 13V voor de verticale polarisatie en 18V voor de horizontale. De omschakeling van de lage naar de hogeband, dit betekend het omschakelen van de locale oscillator van 9,75 GHz voor de lage band naar 10,6 GHz voor de hoge band, wordt bij een universele LNB met een 22Khz toon gedaan, is de toon aanwezig dan schakeld de LNB de locale oscillator op 10.6GHz, is er geen toon dan staat deze op 9.75GHz.

Voor de besturing van schakelaars wordt gebruik gemmaakt van 22KHz toneburst, miniDiSEqC, en van de DiSEqC versies 1.0, 1.1, 1.2, 2.0, 2.1, 2.2.

Bij de tonebusrt wordt een 22KHz signaal in een bepaalde aan.uit verhouding verzonden, hierop reageerd de switch en schakeld in de aangegeven toestand, daarna wordt er weer een constante of geen 22KHz toon op de lijn gezet om de LNB te besturen.

Bij de DiSEqC V1.0 en verder wordt een "telegram" verstuurd door de 22KHz met wisselende tijden aan/uit te sturen. Deze telegrammen bevatten digitale informatie die door de switches of motor uitgegelezen en uitgevoerd wordt. Daarna staat op de lijn weer 22KHz als de bovenband van de LNB gebruikt wordt of geen toon als de onderband werkt.

Dat jou ontvanger geen 22KHz gebruikt zal inhouden dat het niet mogelijk is om een toneburst uit te geven, maar de 22KHz zal wel gebruikt kunnen worden om een LNB van de lage naar de hoge band om te schakelen.

Welke ontvanger gebruik je, misschien kan ik daarover gegevens vinden.

Albert_H.

Geplaatst:

Volgens mij is het inderdaad de 22 khz. Het is nu mogelijk om de hoge freq aan te roepen, echter ik dan wel de volgende stappen moet uitvoeren.

- vaste ontvanger op een hoge freq zetten.

- afhankelijk van de polarisatie (H/V) een kanaal kiezen.

Daarna kan ik alle hoge freq met die polarisatie ontvangen.

Wanneer ik mijn ontvanger uitzet of de schotel direct aansluit kan ik niet meer naar de hoge freq.

Dus er gaat iets niet correct met de omschakkelijk (22khz)

Geplaatst:

longwizard

Het ziet er dus inderdaad naar uit dat je Skystar geen 22KHz kan produceren voor de hoge band aansturing.

Hopelijk heb je nog garantie op de kaart.

Nog even een vraagje, op wat voor manier koppel je beide ontvangers op de LNB kabel?

Als je hiervoor een splitter gebruikt heb je dan wel een die tot minimaal 2200MHz doorloopt. Er zijn ook splitters in de handel die tot 1000MHz lopen. Deze zijn voor CAI systemen.

Albert_H.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen