Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds zaterdag een home cinema set aangeschaft alleen ik heb alleen geluid als ik een dvd afspeel, niet met de gewone tv of satelliet-ontvanger.

Ik heb de DVD speler met een scart kabel aangesloten, maar het blijkt dat de boxen niet altijd te werken. Moet ik met andere soort kabels aansluiten?

En hoe krijg ik geluid uit de home cinema met de satteliet-ontvanger? Moet ik de sat.ontvanger direct met dvd speler aansluiten

Geplaatst:

Antwoord kan simpel of heel moeilijk zijn....

Hoe heb je de DVD speler aangesloten???? Ik denk met een coaxiale of optische kabel om 5.1 geluid te krijgen.

De tv, video, satontvanger of wat dan ook zul je nog appart moeten aansluiten op de daarvoor bestemde aansluitingen van je versterker.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:
Citaat:
Ik heb de DVD speler met een scart kabel aangesloten, maar het blijkt dat de boxen niet altijd te werken. Moet ik met andere soort kabels aansluiten?

de scart is goed voor de RGB beelden naar TV
een dd optisch of coax moet apart voor geluid naar de cinema set

dat geldt ook voor overige apparatuur.

alle beeldinformatie dus via een deugdelijke scart naar de tv
en alle geluidinformatie via deugdelijke kabels naar de cinema set (versterker)

niet via via gaan bekabelen. alleen als je te weinig scarts op TV hebt kun je eventueel scart met beeldinformatie routen via de sat receiver.

cheers

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst:

dvd is met scart op tv aangesloten, met s-video kabel op de versterker/woofer. De boxen zijn met de bijgeleverde kabels op de versterker/woofer aangesloten. Ik heb verder geen aansluit mogelijk op de versterker.

Achter de dvd is nog een ingang, namelijk voor digitale apparatuur: hier dus de satelliet-ontvanger???

Dan blijft voor de tv alleen de aansluitmogelijkheid met "3kabel" systeem (naam weet ik niet meer), een rode, groene en blauwe. Ik heb zelf een rode, wiite en gele kabel waarmee ik de digitale camera aansluit. Deze vanuit de tv naar de dvd speler maar helaas geen dolby surround.

O ja ik heb de jvc th-s9.

Geplaatst:

O ja bij de **$*@*%*&^*#** hebben ze een audio/video scart kabel. Iemand ervaring met deze kabel zo ja werkt deze goed? Dan hoef ik alleen nog maar een optische kabel te kopen voor de sat.ontvanger en is alles opgelost.

Geplaatst:

Wel het lijkt me dat óf je benoemd de kabels bij de verkeerde naam óf alles zit goed in de knoop.....

In feite zou dit genoeg moeten zijn:

Scart van DVD naar TV

Scart van Sat naar TV

Scart van Video naar TV

Optische óf Coax kabel voor digitale overdracht naar Surround set. (Anders heb je geen 5.1 geluid)!!!!

Dubbele audio kabel (L+R) van TV naar Surround set. (Hetgene wat je kijkt komt dan over de boxen)

Dit is de meest makkelijke opstelling. Het kan mooier maar ik weet niet wat voor aansluitmogelijheden je allemaal hebt.

Nog even voor de goede orde 5.1 Dolby Digital of DTS is iets anders dan surround!! Het is gewoon een must om in ieder geval de DVD op deze manier (digitaal) aan te sluiten!!!!!!!

Sateliet digitaal aansluiten is niet persé noodzakelijk, maar als je genoeg ingangen hebt kan het natuurlijk wel.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Geplaatst:

In feite zou dit genoeg moeten zijn:

Scart van DVD naar TV

Scart van Sat naar TV

Scart van Video naar TV

[color:"red"] [/color] Heb ik

Optische óf Coax kabel voor digitale overdracht naar Surround set. (Anders heb je geen 5.1 geluid)!!!!

[color:"red"] [/color]

(je bedoelt de satellietontvanger neem ik aan)geen probleem coax heb ik andere kan ik aanschaffen

Dubbele audio kabel (L+R) van TV naar Surround set. (Hetgene wat je kijkt komt dan over de boxen)

Op de versterker geen plek, dan moet ik de audio kabel aan de dvd aansluiten, ik hoop dat je dat bedoelt.

Sateliet digitaal aansluiten is niet persé noodzakelijk, maar als je genoeg ingangen hebt kan het natuurlijk wel.

Als ik de tv met de surround boxen kan horen dan geldt dit zeker ook als ik zenders via de satelliet kijk!?

Geplaatst:

Waarschijnlijk wel een optische aansluiting??????

Geplaatst:

ja die heb ik. Dan kan ik die met de satelliet-ontvanger aansluiten (tv niet).

Hoe krijg ik dan geluid als ik gewoon tv kijk of iets van video? Ik heb gisteren een audio kabel van de tv (audio out rood-wit kabel) verbonden met audio in van de dvd, helaas geen geluid als ik gewoon tv kijk.

Ik heb geen mogelijkheid gehad om een audio kabel te kopen heb daarom een kabel gebruikt (van de dig.cam) die uit de 3 delen bestaat, rood, wit (audio) en geel (video), Zou het daarom niet werken (lijkt me wel sterk omdat op de kabels audio staat)?

Geplaatst:

Als je de satelliet hebt aangesloten met een optische kabel op de home cinema loopt het geluid van de satelliet naar de home cinema en het beeld alleen van de sat naar de TV.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen