Ga naar inhoud

file locatie dreambox

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

Heb enkele weken geleden een dreambox gekocht en sindsdien bijna ieder vrij uur besteed aan het lezen van alles wat te maken heeft met de dreambox. Toch blijf ik met een aantal vragen zitten waarop geen antwoord kan vinden.

1) soms zie ik als download een .rar (vb. scam.rar) files staan. Via FTP ben ik deze echter niet tegen gekomen in de dreambox. Waar moet ik een dergelijke file in de dreambox plaatsen en wat moet hierna gebeuren om deze werkende te krijgen.

2) Weet iemand een site waar ik meer te weten kan komen over waar bepaalde files moeten staan. Sjerom.com heeft hier al het nodige licht op geworpen, maar ik blijf met een aantal, wellicht beginners vragen zitten.

Ik wacht af

Geplaatst:

1 - Rar is een veel gebruikte compressie methode voor Windows... dus eerst decompressen met Winrar onder windows, daarna ftp-en naar de dreambox.

De tweede is lastiger

Veel Unix configuratie bestanden staan in /etc. Omdat de dreambox een readonly filesysteem heeft en maar een klein deel van de flash schrijfbaar is ( /var) kun je hier de zelfgemaakte zaken kwijt (dan heb ik het nog niet over en disk of een usb-stick) Je zelfgeschreven binary's (programma's) kun je op de Dreambox kwijt in /var/bin of natuurlijk op de disk in de dir. /hdd

De meeste ontwikkelaars zullen moeten aangeven waar hun spulleboel moet staan.

Van de software die tot het eigenlijke OS behoort is het niet zo spannend om te weten waar het staat, Van Windows weet je tenslotte ook niet waar alle 'zooi' staat. En goed Linux (Unix) boek zal je over het OS en bijbehorende software veel kunnen vertellen.

Dat zeg ik... lezen!

Geplaatst:

thank,

Weer een stukje verder in dreamboxland. Ik zal nu eerst eens winrar proberen te bemachtigen.

Geplaatst:

Thanks,

Dit was eigenlijk mijn volgende vraag geweest.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen