Ga naar inhoud


[Nokia] Omgebouwde CAM werkt af en toe niet


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,<p>ik heb een paar weken terug twee Mediamasters 9500 omgebouwd (naar Allsas4 CAM).

Bij een CAM is een print-eilandje van de print getrokken (tijdens het verwijderen van de orignele ROM).

Ik heb toen maar (op goed geluk) het plcc voetje gesoldeerd en de nieuwe allsas4 chip er in gedrukt. Alles (leek) te werken (zowel irdeto als seca werd gecodeerd). In het CAM-info menu stond achter Ser. en Nat. een aantal puntjes i.p.v. het standaard serienummer en nationaliteit.

Sinds anderhalve week is het nu zo dat er soms wel en soms geen CAM herkend wordt. De ene keer staat er wel een serie nummer en nationaliteit, de andere keer helemaal niets.<p>Wat kan ik nu het best doen, proberen een draadje te solderen of iets dergelijks ?<p>Groeten

Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sten , er is zeker nog hoop , omdat dit vaker voorkomt , heb ik bij een goede print zonder eprom , de baantjes gevolgd en opgetekend waar ze naar toe gaan . Ik heb gisteren bij een mishandelde cam 5 nieuwe soldeer-eilandjes moeten maken en met succes.

Ik zie dat je in gelderland woont , in de buurt van nijmegen ? Misschien komen we er samen uit .

Gr Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens, dat is nog eens goed nieuws smile.gif" border="0

Ik zit doordeweeks in Arnhem (vlakbij jou dus). Misschien kan ik een keer met mijn CAM bij jou langskomen ofzo ?<p>Heb je die soldeer-eilandjes op de print gemaakt toen er geen voetje op zat ? Ik kan mij voorstellen dat het een moeilijke klus is om dit te doen als het voetje er op zit (zoals op mijn CAM).<p>Groeten

Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

natuurlijk kun je langs komen , alleen is het zo dat ik overdag niet thuis ben ( werk en zo ).

Kun je 's avonds ? Met het voetje er op hoeft geen probleem te zijn , ik heb al eerder in de hoek van het voetje een gaatje geboord en er een dun draadje door gedaan. Ook wel eens een voetje er weer afgehaald maar toe moest ie wel vervangen worden. Kijk even in je mailbox voor m'n adres e.d.

Gr. Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanx,<p>ben momenteel nog herstellende van een getrokken verstandskies frown.gif" border="0 maar zal je proberen eind v/d week anders begin volgende week even te contacten voor een afspraak (zal voor mij ook 'savonds worden aangezien ik overdag werk).<p>Groeten,

Sten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...