Gast Geplaatst: 16 september 2004 Geplaatst: 16 september 2004 ik krijg geen beeld en geluid van de pc op mijn tv ik heb op mijn video kaart zittten een s video stekker met7 pootjes ik heb een verloop s video naar 3x tulp geel,rood en wit ik krijg geen beeld op de tv wie heeft ervaring??????????
Gast Geplaatst: 16 september 2004 Geplaatst: 16 september 2004 ik heb hier voor een spec verloopstekker met 7 pootjes volgens leveransier van stekker en pc met het lukken wie doet het ook zo ik wil namelijk de satbeelden die ik op de pc opvang doorsturen via een draadlooze zender naar de tv bg op de zender zitten 3 tulp stekkers
Gast Geplaatst: 16 september 2004 Geplaatst: 16 september 2004 alleen een verloop van s-svhs (= mini-din 8 polig) naar -> tulp (rgb) zal voldoende moeten zijn. je wilt namelijk van een svhs signaal naar een rgb signaal. van de 3 tulp stekkers op de tv is er maar één(gele) bedoeld voor invoer beeld, rood en wit voor geluid. de svhs uitgang op je pc zal ook alleen het beeld doorgeven. je zult voor geluid je audio signaal vanuit je geluidskaart richting de rode en witte tulp ingangen naar je tv moeten brengen. uitgang op je geluidskaart is type stereo mini-jack en ook daar zal je dus een verloop voor moeten hebben naar tulp. al eens gekeken bij de nl site van c o n r a d ?
Gast Geplaatst: 17 september 2004 Geplaatst: 17 september 2004 waarom vind ik deze svhs converters naar tulp dan standaard bij laptops? je hebt gelijk als het gaaat op de term rgb, misschien had ik composiet-video beter kunnen hanteren. maar waar het om ging was het doorgeven van het beeldsignaal naar de tv, en dat is wat je op deze wijze er mee bereikt. zie maar op de site van c o n r a d o.a., worden ze gewoon aangeboden als eenvoudige stekker die het svhs pc signaal omzet naar een composiet video signaal... (zie de bijlage maar voor een voorbeeld). groeten.
Gast bert@ne Geplaatst: 11 oktober 2004 Geplaatst: 11 oktober 2004 hoi,,, Inderdaad zijn er verlooppluggen die bv. bij je videokaart geleverd worden . Ik heb bij mijn videokaart ook zo'n verloopplugje gekregen waarmee ik dan of via de de ronde( svhs plug) op de pc , rechtstreeks op de (svhs) plug van mijn tv kan prikken . mijn verloopkabeltje is een kabeltje met aan een kant de (svhs) plug en de andere kant een tulp stekkertje voor gewoon beeld op een av- ingang van de tv. Dus er komen verschillende signalen uit de ronde plug van de videkaart. Bij bijna alle vga kaarten moet je in de software aangeven dat er een tv is aangesloten , je kunt dan vaak nog extra functie's en mogelijkheden verwachten bv. panorama of split-screen. bert,,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen