Ga naar inhoud


harde en zachte reboot


mamutskywalker

Aanbevolen berichten


Citaat:
weet iemand wat een harde en warme reboot is en wat voor ze gebruikt worden
alvast bedankt


  • Een zogenaamde 'harde reboot' is een reboot dmv een reset knop of de aan/uit schakelaar op het bewuste systeem. Deze gebruik je meestal als de boel 'hangt' en je niets meer met het systeem kunt, een warme reboot werkt op dat moment dus niet. Ook shutdown valt onder de 'harde reboot'.
  • Een 'warme reboot' is dmv een <ctrl><alt><del> combinatie of bv. de drie koppen aan de voorzijde van de Dreambox. Ook kun je een warme reboot laten uitvoeren door het reboot commando in een telnet sessie uit te voeren.

Dat zeg ik... lezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij bedoeld de vragensteller de harde en de hotreboat die in het uitschakkelmenu voor komen.

volgens mij zelfde resultaat als hierboven beschreven.

Zelf heb ik dit nog niet uit geprobeerd kom niet verder dan reset is bij mij voldoende na veranderingen te hebben aangebracht.

Blij met mijn AZbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Een zogenaamde 'harde reboot' is een reboot dmv een reset knop of de aan/uit schakelaar op het bewuste systeem. Deze gebruik je meestal als de boel 'hangt' en je niets meer met het systeem kunt, een warme reboot werkt op dat moment dus niet. Ook shutdown valt onder de 'harde reboot'.

 

Een 'warme reboot' is dmv een <ctrl><alt><del> combinatie of bv. de drie koppen aan de voorzijde van de Dreambox. Ook kun je een warme reboot laten uitvoeren door het reboot commando in een telnet sessie uit te voeren.

 

is een harde warme reboot niet gewoon dat je systeem normaal afsluit en vervolgens weer opstart? Dus zeg maar de alombekende "do you want to restart you system" melding in windows?

 

En dus een harde reboot een reboot implicieerd zonder dat je dat normaal doet (dus stekker er uit, reset knop, ctr-alt-del)? Er wordt dan dus geen rekening gehouden met wat je apparaat aan het doen is....

 

Grtz,

Pat

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden wat zaken door elkaar gehaald.

 

Je hebt een harde en softe reboot of een koude en warme reboot.

 

hard/koud = opstarten in standaard/fabrieks instellingen

soft/warm = opstarten met gebruikersinstellingen

 

Zo worden de termen in het algemeen gehanteerd, maar misschien gelden voor de DB weer andere regels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...