Ga naar inhoud


[Nokia] hoe vind ik de satellieten met DBV2000?


Gast

Aanbevolen berichten

In welk menu van deze loader kan ik gewoon alle transponders in een keer zien zoals een signaal meter ?? Ik weet van de Nokia loader dat dit wel kan, je kiest dan satelliet Hotbird of Astra ect.<p>Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites


eddy , bij NoOneManIt 1.2 ( misschien ook eerdere versies ) zit in menu - 9 - 2 - 0 een soort spektrum analyser , die scant de satelliet af waar je op dat moment naar kijkt. B.v. Ned 1 , dan zoekt ie van 950-2150 MHz Horizontaal 22 kHz on.

Gr Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ken dit grapje werkt ook met DVedit maar dan moet je toch eerst een NIT hebben, echter als je totaal nog geen signaal hebt hoe vind je dan signaal met gebruik van de ontvanger. Je begint toch ergens.

Een Analoog metertje werkt puur op een signaal van de transponders allemaal en is niet selectief. Ik kan me herinneren dat dit ook met de originele Nokia software kon.<p>Wie weet meer ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

<blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr>Onderwerp gestart door eddy:

<strong>In welk menu van deze loader kan ik gewoon alle transponders in een keer zien zoals een signaal meter ?? Ik weet van de Nokia loader dat dit wel kan, je kiest dan satelliet Hotbird of Astra ect.<p>Eddy</strong><hr></blockquote><p>Jouw vraag was : alle transponders in 1 keer .

Dat gaat dus niet .

Als je gewoon wilt uitrichten ga je naar een kanaal dat je wil zien , en druk op : Menu - 6 , daar zie je helemaal onderaan een signaalbalk , en net daar boven de signaalsterkte in cijfers .

Gr. Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zag overigens in het menu DISEQ 9-9-3 een optie voor "Global Mode" die dus de LNB terug zet naar LNB 1. Het zal wel dat niet doen wat ik wil echter weten jullie wat deze optie precies doet ??

 

Eddy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...