Ga naar inhoud

Philips DVP630 en regio's?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zou graag deze Philips DVP630 kopen maar zie nogal tegenstrijdige info over dat zonevrij. Op sommige sites staat wel "multiregion" voor deze player andere juist niet.

In de handleiding staat "DVD DISCS MUST BE LABELLED ALL REGIONS OR REGION 2 TO PLAY ON THIS PLAYER. YOU CANNOT PLAY DISCS THAT ARE LABELLED FOR OTHER REGIONS". Via berichten hier over dat hacken van regio codes kwam ik op tweakers.net waar staat voor dit model:

1. Turn on the player.

2. Open the tray.

3. Press the following sequence on the remote: 7 8 9 OK 0

4. The number 0 will appear on the lower left side of your screen.

5. Your player is now region free! Put in a DVD and enjoy!

NOTE: The 0 in the sequence above represents the region code. 0 = region free. If you want to change your player to just a specific region code, replace the 0 with the region number you want.

Dus ik mag de hackers geloven en probleemloos een Amerikaanse DVD (regio 1 NTSC) afspelen en geen rekening houden met wat Philips daar schrijft? Het lijkt me dan vrij eenvoudig dat Philips die standaard zonevrij maakt of zijn daar allerlei problemen aan verbonden? Ik zie hier in een reclameblaadje een PROVISION "REGIOVRIJ!" aan 54.95 euro dus weet niet meteen waarom zo'n fantastisch merk als Provision dat dan wel kan of mag?

Geplaatst:

regiovrije spelers zijn volgens mij wel legaal in nederland, maar bevinden zich wel in een "schemergebied" omdat filmmaatschappijen niet echt blij zijn met de verkoop ervan. Vandaar dat de grote merken hun spelers ook alleen met regiocode verkopen.

Of de hack zoals je aangeeft werkt is een kwestie van proberen. Heb al eerder twee oudere philips modellen zonder problemen regiovrij gekregen.

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Geplaatst:

OK bedankt.

Bij een DVD die ik wil kopen staat er[color:"red"] Encoding: Region 1 (U.S. and Canada only. This DVD will probably NOT be viewable in other countries.[/color] (en die DVD is alleen maar als regio 1 NTSC verkrijgbaar).

Dat is dan een commerciele site die toch geen kopers wil afschrikken.... dat deed me twijfelen maar zal wel geen probleem zijn.

Geplaatst:

denk dat ze kopers niet willen afschrikken maar juist behouden op die manier. Ben je lekker mee als je speler een regiocodering heeft (zoals 95% van alle spelers die te koop zijn dat fabriek-af hebben) en je kunt je vers gekochte dvdtje niet bekijken.

DB500s met gemini, enorm ruk uitgerichtte 100cm triax op een moteck motortje.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen