opzolder Geplaatst: 17 september 2004 Geplaatst: 17 september 2004 Omdat ik wel iets meer wilde met de Humax Settings Viewer (2.0) dan alleen de settings bekijken, heb ik een programmaatje geschreven, dat de uitvoer omzet naar SatcoDX-formaat zodat deze gebruikt kan worden in een settings editor zoals HNFSmart. Misschien heeft iemand anders er ook iets aan. Ik voeg het daarom bij als bijlage. Programmeren is niet mijn dagelijkse bezigheid en ik vergeet iedere keer weer de syntax. De code is daarom voor verbetering vatbaar. Ik houd me aanbevolen voor suggesties. Groeten van de zolder. 700434-setv_sdx.zip Groeten van de zolder.
opzolder Geplaatst: 20 september 2004 Auteur Geplaatst: 20 september 2004 Kennelijk voorziet mijn tooltje vooral in mijn eigen behoefte. Ik heb het geprogrammeerd om met mijn FOX te kunnen hobbiën terwijl de rest van het gezin tv-kijkt en dus zonder de receiver te rebooten. De programmacode voldoet overigens prima, maar is alleen niet zo volgens de regelen der kunst geschreven... Groeten van de zolder. Groeten van de zolder.
opzolder Geplaatst: 10 maart 2007 Auteur Geplaatst: 10 maart 2007 De tool hierboven is voornamelijk interessant voor wie zelf zijn zenders inscant. Als je een HoT firmware draait die Humax Settings Viewer nog ondersteunt, kun je je settings uitlezen zonder de ontvanger te rebooten (fijn voor de huisgenoten). Mijn tool zet dan de uitgelezen settings om naar sdx-formaat, dat door veel settings editors voor verschillende merken ontvangers herkend wordt. Sinds kort is het sdx-formaat uitgebreid (versie 110, zie satcodx.com) waarmee ook PMT, netwerknaam en providernaam opgeslagen kunnen worden. Ik heb hiervoor mijn tool aangepast. Het resultaat staat in de bijlage. 1330913-setv2sdx_14.zip Groeten van de zolder.
opzolder Geplaatst: 13 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2007 De groep die de Humax Settings Viewer kan of wil gebruiken wordt waarschijnlijk steeds kleiner. Ik ben er nog steeds 1 van. Pas ontdekte ik de HNFTools voor conversie van een hnf-bestand naar tekstformaat en terug. Met deze tools kon ik mijn programmaatje om de output van de Settings Viewer bruikbaar te maken voor import in een settings editor verbeteren tot een tool die onmiddelijk een bestand in hnf-formaat levert, dus directe conversie van Settings Viewer naar hnf. Bij deze het resultaat. 1407878-setv2hnf.zip Groeten van de zolder.
opzolder Geplaatst: 17 augustus 2007 Auteur Geplaatst: 17 augustus 2007 En om het verhaal compleet te maken: Veel sneller dan ik dacht, heb ik de oplossing gevonden om overtollige transponders in de hnf-file en dus belasting van de receiver te vermijden. Daarom bij deze de herziene versie van mijn tool. Dit is het meest optimale resultaat, dat je op basis van Settings Viewer output kunt krijgen. Dus mochten er geen bugs aan het licht komen, dan is dit de definitieve versie van mijn tool. 1410436-setv2hnf_11.zip Groeten van de zolder.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen