crazymans Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 Ik heb een aantal codecs geinstalleerd waar ik graag gebruik van maak met o.a. DVB en DVD-software. Sinds ik Mediaplayer 9 heb, gebruikt hij (als hij de juiste codec niet kan vinden op internet) de Elecard codec. Deze gebruik ik liever niet want die is weer eens verlopen. Hoe stel ik de default codec in??. Ik kan alleen maar betaalde plugins vinden, en nergens de reeds geinstalleerde codecs. ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 Configuratiescherm --> Geluiden en audioapparaten --> Hardware --> selecteer Audiocodecs of Videocodecs --> knop eigenschappen--> knop 'eigenschappen' en je hebt een overzicht van audio/videocodecs Verwijder de codec die verlopen is. Dan ga je naar: Windows Media Player-->Extra en klik op Opties. Open het tabblad Speler en schakel onder Automatisch bijwerken het selectievakje Codecs automatisch downloaden in -->Klik op OK. Probeer het bestand nogmaals af te spelen. Als het audio- of videogedeelte van het bestand nog steeds ontbreekt, vereist het bestand mogelijk een codec die niet wordt ondersteund door Windows Media Player. Zo zou je in ieder geval de default codecs kunnen terug krijgen.
Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 Ondersteunende codecs in Windows Media Player voor Windows XP !
crazymans Geplaatst: 18 september 2004 Auteur Geplaatst: 18 september 2004 Dank voor de hulp, maar het mocht niet baten. Als er een niet ondersteunde codec nodig is, wordt na een poging de codec te downloaden het bestand alsnog gewoon afgespeeld in Mediaplayer gebruikmakende van de Elecard codec. Deze wordt a) niet ondersteund en komt volgens mij niet voor in het lijstje onder hardware ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 Zoek op het I-net naar K-codec en alles zal het doen. Groet
Gast Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 Zoek ff naar 'GSPOT' ...met dit programma kunnen avi-, mpeg- en vob-bestanden worden geanalyseerd. Zo geeft het onder andere aan welke audio- en video-codecs zijn gebruikt en of deze op het systeem staan.Indien niet zal het programma je zeggen welke codecs je nodig hebt, en waar deze te vinden zijn.
crazymans Geplaatst: 19 september 2004 Auteur Geplaatst: 19 september 2004 Volgens GSPOT zit er niks raars in. GSPOT is overigens super voor AVI maar voor MPEG heb je er niet veel aan. Maar het probleem is inmiddels opgelost door alle codecs te installeren die ik zo 123 kon vinden. Blijft het volgende: Als je een file wilt afspelen met een niet door MP9 ondersteunde codec gaat hij eerst proberen die codec te downloaden bij Microsoft, en als dat niet lukt gebruikt hij alsnog een wel geinstalleerde maar niet rechtstreeks door MP9 ondersteunde codec !! Er moet dus toch ergens een defaultinstelling zijn (ik heb nu ineens een andere default) ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
Gast Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 Kijk eens via Configuratiescherm-->Systeem-->Hardware-->Apparaatbeheer-->Besturing voor geluid,spelletjes en video. Staan daar misschien verschillende codecs in ?
crazymans Geplaatst: 19 september 2004 Auteur Geplaatst: 19 september 2004 Ja, natuurlijk (zie bijlage) ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen