5400humax Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 hallo, bij het opstarten van de TV met de schakelaar,probeert hij op te starten en na ongeveer 7 maal aan en uit start hij op ,wanneer ik de TV uitdoe met de afstandsbediening zodat hij in stand-by blijft staan,start hij wel direct op. ik heb enkele elco's en de fet transistor reeds vervangen,maar nog steeds geen rezultaat. heeft iemand die fout reeds gehad,en kan mij eventueel een tip geven? Nokia model FP 72B2 breedbeeld mvg.
wellcity Geplaatst: 18 september 2004 Geplaatst: 18 september 2004 de diode's in de voeding willen wel eens los gaan zitten
5400humax Geplaatst: 19 september 2004 Auteur Geplaatst: 19 september 2004 hallo, ondertussen heb ik de solderingen gecontroleerd ,maar jammer genoeg zonder resultaat. Wat ik ondertussen heb ondekt is dat,bij het inschakelen van de TV met hoofdschakelaar, die pas na verschillende pogingen start. Wanneer ik nu de TV aanleg met de schakelaar en vervolgens uitschakel in stand-by en terug inschakel met de afstandsbediening schakeld hij onmiddelijk in,zonder probleem. hopelijk kan iemand mij verder helpen om dit probleem op te lossen mvg.
Gast Geplaatst: 19 september 2004 Geplaatst: 19 september 2004 diverse elko's te vervangen; vooral diegenen die kort bij de koelplaten zitten( slecht geworden door warmte). succes
Moderator Matchless Geplaatst: 19 september 2004 Moderator Geplaatst: 19 september 2004 ik kende tv niet maar zit er op de hoofdschakelaar niet toevallig nog een schakelcontact behalve die voor het net?mischien dat die(als hij erin zit) slecht contact maakt. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
5400humax Geplaatst: 20 september 2004 Auteur Geplaatst: 20 september 2004 hallo, bedankt voor de reacties,ik heb ondertussen de hoofdschakelaar nagezien en er zit geen sckakelcontact op. m.a.w. verder zoeken is de boodschap,maar alle tips zijn uiteraard welkom. mvg.
wellcity Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 als hij niets doet heb je dan wel gewoon de 300V ?
5400humax Geplaatst: 21 september 2004 Auteur Geplaatst: 21 september 2004 bij het aanleggen doet de TV altijd iets,er komt namelijk afwisselend sneeuw en zwart beeld tot 10x na elkaar en plots blijft er sneeuw m.a.w. is opgestart(dit zonder antennesignaal)wanneer ik tussenin de TV uitschakel met de afstandsbediening en terug in,direct sneeuw(direct inschakelen) Vanuit Stand-by start hij ook direct op (onmiddelijk sneeuw) alle tips zijn welkom mvg.
percies Geplaatst: 22 september 2004 Geplaatst: 22 september 2004 Speaker roosters + de stang van de subwoofer aarden naar massa met een weerstand van 1Mohm , wil met vreemde fouten nog wel eens helpen.
Gast Geplaatst: 24 september 2004 Geplaatst: 24 september 2004 hallo soldeer [color:"red"] IC06 [/color] OPNIEUW EN DAN MOET JE TV HET VOLGENS MIJ WEER DOEN
5400humax Geplaatst: 24 september 2004 Auteur Geplaatst: 24 september 2004 hallo, IC06 kan ik niet vinden,staat die ergens op het moederbord? Ik heb namelijk geen schema van de TV,IC07 heb ik opnieuw gesoldeerd en vervolgens de TV aangelegd met de hoofdschakelaar,die stond dan in stand-BY en van hieruit geen enkel probleem om de TV in te schakelen. Vervolgens TV uit en opnieuw aan met hoofdschakelaar,groene led licht op,en opnieuw zelfde fenomeen,pas na een 10-tal keer sneeuw op en af,alles ok en blijvend sneeuw.(zonder antenne) mvg.
wellcity Geplaatst: 25 september 2004 Geplaatst: 25 september 2004 deze tv gaat de zenders af lopen als je geen antenne signaal aanbied daarom zie je ruis / zwart enz
wellcity Geplaatst: 25 september 2004 Geplaatst: 25 september 2004 stel anders op pr 1 eens een zender in
5400humax Geplaatst: 25 september 2004 Auteur Geplaatst: 25 september 2004 bedankt,daar zat inderdaad het probleem. signaal aansluiten en alles OK op het scherm zie ik dat de beeldbreedte een kein beetje breder zou moeten,kan dit met een potentiometerje of is dit eigen aan die TV (de breedte veranderd zelf een beetje) m.a.w. het scherm is niet altijd volledig bedekt mvg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen