Ga naar inhoud


[Nokia 9200] Nokia 9200


Gast

Aanbevolen berichten

woon in Malta

heb naar Nederland mee genomen een nokia 9200 s

in Malta hotbrd @ astra 2 lnb

nu kan ik bepaalde kanalen niet meer zien zoals

bv cine cinema 16/19

hoe kan dit zelfde kaart ??

ik hoop dat iemand mij daar iets over kan vertellen .Heb hier 1 lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites


Cine cinema en 16/9 zijn seca kanalen .Standaard is de nokia een Irdeto ontvanger , of is de cam al omgebouwd ? Je zegt "dezelfde kaart", dezelfde als wat?? welke software zit er in , Dvb....?. Welke settings ?

Zoals je ziet leid een beknopte vraag tot vele vraagtekens en weinig antwoorden.

Geef dus wat meer info.

Gr Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor reactie

de Nokia is omgebouwd. Metde zelfde kaart bedoel i

funkaart in Malta geprogameeert deze ook mee naar nederland genomen (niets aan gedaan )

software dvb 2000 1.82 (of hoger weet niet zeker)

 

settings zal ik even moeten kijken welke zijn belangrijk?

bedankt gerrit

draai nu met een philips 5816 dus moet het even weer omzetten gerrit

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je met een 2.1 cam werkt, ik had het zelfde probleem. ik heb cinema met een interface ingelezen en toen werkte het met de funkaart ook

deze cam leest moeilijk kanalen in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je het nog steeds met de in Malta geprogrammeerde kaart ? Hoe lang is het geleden ?

Hier wat info waar aan je nokia moet voldoen om o.a. 16/9 te kunnen ontvangen.

 

Hier wat meer info over de ombouw voor meer systemen ( Betacrypt / Irdeto / Seca / Viacces / Nagra) ontvangst met de NOKIA 9200/9500

1:

De cam moet omgebouwd worden., eprom 27c 512 eruit solderen en er voor in de plaats een eprom plcc 32 socket . Met daarin een nieuwe eprom met een Allsas of Amon bin file

De eprom die er uit komt is een One Time Progammable en kan dus niet geflashd worden , maar kan later altijd terug gezet worden in het voetje.

Als je eenmaal de mogelijkheden van de AMON cam hebt gezien , wil je dat vast niet meer .

Op verschillende adressen zijn reeds geprogrammeerde OTP eproms te koop , met diverse software : Amon 2.1 / 2.2 / 4a / 4.1 / 4_4_pace .

Deze laatste is universeel en werkt o.a. ook in de Pace 500 / 600 en de Echostar DSB 9800

 

Intussen ben ik in staat om deze cam-ombouw zelf te doen.

Als je nog de versie Amon 4.0 hebt , kan ik deze nog voor je veranderen in 4a

Ik zelf heb AMON 4_4_pace

2:

Speciale dvb software laden eerst had ik dvb 2000-b5-dev-02patch , heel mooie menu's , maar nogal traag.

Nu heb ik dvb V1.82.0v met Final extensions by NoOneManIt 2001.12.25 . (Ver. 1.2 ) Dat is niet het nieuwste maar werkt supersnel , zelfs als ie van systeem wisselt ( irdeto-sec- viacces-nagra )

3:

Funcard met file 5 in 1 voor dbox

Dit werkt echt super . mc holland ird./seca - pw - cinedome - orf - C+ spanje / italie / polen / frankrijk / rusland

 

Gr Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de cam er uitgehaald .aan 1 kant is die open

aan de andere kant staat irdeto access met paarse strepen .aan de voorkant zit een stikker met c.Op de print kan ik vaag lezen irocam 2.1b

In malta is hij gepatched (wist toen nog niet wat ik nu weet) en kon daar .de software is 1.82.

en de bootloader b200uns .

in Malta kon ik met dit oa alle tequilla en vel Spaanse en italiaanse film kanalen waarbij je ook de taal kon veranderen.

Hoe kan ik nu zien welke cam het is ?

heb inmiddels wel een bdm interface besteld !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

als in menu-8-3 op 4 Cam info drukt ,krijg je in't bovenste blok de cam info , en in de onderste je kaart gegevens. Moeten ze wel allebei in de ontvanger zitten.

Gr Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat lijkt me oke ,maar heb je het volgende al gedaan ?

1: Speciale dvb software laden dvb V1.82.0v met Final extensions by NoOneManIt 2001.12.25 . (Ver. 1.2 ) Dat is niet het nieuwste maar werkt supersnel , zelfs als ie van systeem wisselt ( irdeto-sec )

2: Funcard met RECENTE !!! file 5 in 1 voor dbox

Dit werkt echt super . mc holland ird./seca - pw - cinedome - orf - C+ spanje / italie / frankrijk

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de sofware dvbnom_1_2_2001-12-25.zip gevonden

ook bvbnom2001-12-251.zip maar dit bleek dezelfde te zijn

DVB2000 - 1.82.0v *

* modified by *

* *

* NoOneManIt *

* *

* Ver. 20010909 *

* (1.0)

Kan ik het er opzeten met setedit 3.31 {deze heb ik} of dvb edit 5.0 met nulmodem kabel ? of met bmd interface?

Van de fun kaart weet ik niet veel alleen dat hij alles kon ontvangen zoals bv palco tequila c+ en digital enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar er al DVB inzit heb je geen BDM interface meer nodig . Je kunt de firmware en de setting er met Dvbedit in zetten ,uiteraard met een Nulmodem kabel . De firmware gaat e.v. ook met Nokia serial Download erin .

Als je de nieuwe Firmware erin hebt zitten , kan het zijn dat je AB het niet meer doet . Door de stekker van de Nokia uit het stopkontakt te halen en de 3 knopjes op het frontpaneel gelijktijdig ingedrukt te houden en dan de stekker er weer in , dan pas de knopjes los (reset de ontvanger ).

Ga nu naar menu-9-A ( A is de knop recht onder de 0 )

Kijk bij optie 6 -COM daar moet 38400 baud staan e.v. korrigeren d.m.v meermaals op 6 drukken , daarna op A -save Settings drukken .

Nu kun je met Dvbedit de settingslijst erin

zetten.

En tja , die kaart moet wel up to date zijn.

Gr. Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt ga ik gelijk proberen (laatst proberde ik met scsi toen gingb200uns knipperen.)

 

hoop datdit nu beter gaat

leuke hobby !! bedankt ik hou jullie op de hoogte

gerrit

ben ook op zoek gegaan naar de laatste 5 in 1 !!

veelzoeken met een dial up modem !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

bedankt voor de links !!

met dvbedit de firmware geladen (had wat problemen om de boutrate in te stelen )

heb nu : v1.182 extensions by sandar

final ext.© by noonemanit compiled 2001 12.25

ver 1.2.

Alleen ik kan nog steeds gen cinecinema zien

soms doet hij het maar bevriest dan na 10 a 20 sec. Als ik 3xcam resetinit gebeurt hetzelfde

ga nu maar op zoek naar op zoek naar

5 in 1 voor dbox funkaart .

Heb gevonden franja fun5in1.zip is deze ok ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...