Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als ik met de postcodecheck controleer of adsl beschikbaar voor mijn postcode dan is dit helaas niet beschikbaar. Dit lijkt mij ook vrij logisch. Ik zal mijn woonsituatie in het kort uitleggen. Ik woon in de gemeente Holten Postcode 7451rb nummer **. Mijn telefoonnummer is 0547 3****2. Deze zit aangesloten op de centrale Markelo. Dit komt doordat er een snelweg tussendoor loopt. Anders had ik ook een 0548 kengetal.Als ik de postcodecheck uitvoer met de postcode van mijn buurman dan kan deze sinds kort wel adsl aanvragen. Ik zit ongeveer 200 meter bij hem vandaan. Ik ga nog een stapje verder en voer een postcode in van iemand die een km verder woont.Ook deze persoon kan wel adsl aanvragen.Ik heb al diverse mailtjes gedaan naar providers maar zit nog zonder adsl. Volgens mij moet dit toch mogelijk zijn. Iemand op dit board een idee hoe ik aan adsl kan komen.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Geplaatst:

het is wellicht wel mogelijk echter kunnen de ISP's je geen permanente connectie garanderen : dus afwijzing.

misschien kan je via je 200m. verderop wonende buurman een wifi-oplossing realiseren echter dit zal niet zonder slag of stoot gaan en je hebt buitenantenne's nodig lijkt me voor een "beetje" signaal.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Volgens deze lijst is KPN-ADSL beschikbaar in zowel Holten als Markelo. Maar het is mogelijk dat jij net iets te ver van de centrale af woont waardoor het bij jou niet mogelijk is maar bij je buren wel.

Misschien is het in jouw geval technisch wel mogelijk maar de KPN hanteert een bepaalde limiet en als je daar ook maar een meter boven zit krijg je bij de postcode check te zien dat het niet mogelijk is.

Geplaatst:

Het probleem zit hem anders. Mijn postcode is van de gemeente Holten en mijn telefoonaansluiting zit op de centrake in Markelo. Dus met de postcodecheck komt er altijd een negatief resultaat uit.Met andere woorden in dit geval is de postcode check niet correct.

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Geplaatst:

Zoeken naar postcode 7451rb en huisnummer 1 leverde het volgende resultaat op:

Korte naam Hol

Lange naam Holten

Adres Gaardenstraat 37

Postcode 7451CV

Plaatsnaam HOLTEN

CGB 548300

Netnr 0548

Regio Hengelo

District Hgl

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 2249 meter.

BaByXL Niet beschikbaar

bbned Niet beschikbaar

MXStream Niet beschikbaar

Versatel Niet beschikbaar

Beste Henkie 1

het is niet zozeer de afstand tot de centrale, want die is (hemelsbreed) minder dan 3km, dus alle snelheden zijn te leveren op je postcode, het gaat eigenlijk om het hardware in de centrale. Als je buurman die 200m verderop j.l. dsl heeft kunnen aanvragen, dan zou het heel goed mogelijk kunnen zijn dat kpn hardware gaat plaatsen of ruimte beschikbaar gaat stellen aan ander dslleveranciers. Je zou eens kunnen informeren bij kpn of bij een isp (demon/tiscalli/zon/etc) of er een planning is voor hardware in de centrale en hoelang dat ongeveer nog zou kunnen duren.

Met groet Badre

Geplaatst:

Zowel de centrale in Holten als de centrale in Markelo zijn geschikt voor adsl.Zie hierboven. Het probleem is simpel Mijn telefoon aansluiting zit op de centrale Markelo en de postcode is van de gemeente Holten. Dit geeft bij de postcode check dus tegenstrijdigheden. Ik kan dit echter niet duidelijk gemaakt krijgen bij de verschillende adsl providers. Die refereren elke keer weer naar de postcode check.Als ik dus een adsl aanvraag doe en ik vul mijn adresgegevens in dan stopt de aanvraag want adsl is niet beschikbaar. Ik kan dus ook niet in aanmerking komen voor een lengtetest.Iemand enig idee hoe ik toch in aanmerking kan komen?

Geplaatst:

Het zit m niet in de postcode, er zijn mensen die in kleine dorpjes wonen en op een dslam 5km verderop aangesloten zitten, met een ander postcode. Als kpn bv 5 aansluitingen op een splitterkaart vrijgeeft en alle vijf zitten net vol voordat jij een postcodecheck doet dan heb je simpelweg gewoon pech, totdat kpn hardware bijplaats op ruite vrijgeeft. Het kan ook zo zijn dat je buurman op een ander centrale zit check dat hier .

Met groet Badre

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen