Gast Geplaatst: 20 september 2004 Geplaatst: 20 september 2004 Hi Ik zit met mijn teraas op de begande grond(richting noord, rechts is Oost) enorm te twijfelen of ik bij het opstellen van een schotel ontvangst heb ja of nee. Bestaat er een soort DUMMY TEST om hier achter te komen? Tussen 12.00-13.00 uur schijnt de zon op de teraas, maar door een dicke boom is de zonstraal maar net 1 m breed... .Ik ben voor elke reactie dankbaar(kan desnoods ook wat jpg's mailen) MVG Matthias
Gast Geplaatst: 20 september 2004 Geplaatst: 20 september 2004 Kijk eens in de buurt. Zie je andere schotels geplaatst? Kan je een beetje zien welke kant je schotel opmoet. Wel oppassen als je in een buurt met veel alochtonen woont, die hebben hun schotel vaak NIET op astra gericht staan. Kan je niet aan de voorgevel een schotel bevestigen? Daar is zuid-oost prima te "zien" lijkt me. Een kompasje is ook wel praktisch voordat je tekeer gaat.
Morgothzz Geplaatst: 20 september 2004 Geplaatst: 20 september 2004 Voor jou vraag heeft Toxic(Q) een prachtige Database neergezet. De schotel moet (voor Astra) richting zuiden en je moet dus over je huis heen kunnen kijken. Als je terras niet diep genoeg is moet je een hogere mast plaatsen (of hoog in de boom bevestigen). De schotel moet vrij zicht hebben op de satteliet. Daarna kan je de handleiding van Prutsie volgen voor het afstellen en installeren van je schotel. Regards 'Life Is A Joke'
prutsie Geplaatst: 20 september 2004 Geplaatst: 20 september 2004 Nou, ik kan zo wel zien dat dit 'm niet wordt. Zeker niet met zo'n dikke boom op de stoep. Dat wordt het dak op gewapend met compas en geodriehoek. Je zou het kunnen proberen maar je kan bijna op je vingers naatellen dat ofwel de boom, ofwel de muur in de weg staat. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Ome Merde Geplaatst: 20 september 2004 Geplaatst: 20 september 2004 vrij zicht op het zuiden zoeken en testen maar ... merDe deze ruimte is te huur
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen