Ga naar inhoud


[Nokia 9200] MM9200 / Stabmotor?


satdr

Aanbevolen berichten


Waarschijnlijk een weet voor een ander, maar niet voor mij.

 

Ik heb wat oude Topics bekeken, maar het word mij niet duidelijk.

 

Kan het zonder een LT 7800 ???

 

Dus de 9200 met een STAB hh120??

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik ben erachter dat je in het menu wel de disecq naar een positie kan laten draaien, manueel

dus, nou hoop ik dat je die positie kan vastleggen, zodat de MM er zelf heen draait.

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb net een diseqc motor aangesloten en de goto funktie werkt ,eerst de motor op de juiste positie draaien en dan bij goto een waarde toekennen(ik heb zelf de graden gebruikt bv. 19 voor astra )dan save en klaar,de motor draait vanzelf naar de juiste positie ,ik gebruik geen stab motor maar een SM2D12 een sloveens produkt met goto function

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel een nokia maar geen Stab motor, dus kan ik het niet kontroleren maar probeer het maar eens zo :als je voor Astra de waarde 19 hebt gebruikt ,ga je d.m.v. de links/rechts-knoppen op je AB , naar de z.g.n. Markers. Zoals daar zijn : Astra / Premiere / Hotbird enz. Ga dan naar -ASTRA- marker en druk op OK , dan op Menu - 7 ( Pids )zet daar de audiopid op 0019 , dan op A Channel en 3 Replace . Doe dit bij alle sat markers van de satellieten die je wil zien ( Hotbird 13 )enz.als je de volgende keer naar zo'n marker gaat en op OK drukt zou je Stab er naar toe moeten draaien.

Laat me weten of het gelukt is .

Gr Trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nokia en stab diseqc1.2 motor is heel goed mogelijk, heb hier een 9600s staan met DVB2000 onboard en kan heel mooi alle satjes die voor mij te zien zijn ontvangen, het beste is even te pielen met de settings in het motor menuutje maar het lukt wel.

Ook v-sec is mogelijk.

en ook ik heb hier een positie geheugen gemaakt op sat positie, wat mij echter niet lukt is bij het naar een andere sat zappen dat de motor zelf gaat draaien, maarja je kunt niet alles hebben.

suc6

Link naar reactie
Delen op andere sites

@trust,

 

Ja dank, ik had ook al zoiets gevonden, het werkt de ene keer niet en de andere wel, vaak staat er dan ook ineens een videopid van 81.. zoiets, terwijl geladen met 0, maar goed we komen alweer een stukje verder.

Als het draait ga je dus eerst naar de marker,

en dan naar de kanalen van die marker.

Prima, dank voor de hulp.

(ik ga denk ik toch naar een aantal vaste opstellingen met disecq switch ga, ik ben nl. een zapper, een ongeduldige)

Vu+ Ultimo4k

1 FBC DVB-C en 1 FBC DUAL DVB-S2X

OpenPli 7

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...