Satfreaked Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 ik heb een lap top en mijn aansl.waar ook je nul modem op gaat. is naar binnen geschoten. maar nu kan ik bv mijn nul modem kabel en bv een mastera niet meer aansluiten. ik moet hem laten repareren. maar is er geen kabeltje die je bv op usb kan aansluiten en aan de weer een aansluiting zit waar ook een nul modem aansluiting zit. (ik weet niet hoe die aansl. heet) Satfreaked.
Satfreaked Geplaatst: 21 september 2004 Auteur Geplaatst: 21 september 2004 werkt dat echt, ook met een mastera oplader. je nul modem. Satfreaked.
Steve Geplaatst: 21 september 2004 Geplaatst: 21 september 2004 natuurlijk werkt dat.deze kabel zal niet goedkoop zijn ik dacht iets van 40 euro.maar is jou aansluiting dan niet meer te herstellen?
Big fellow Geplaatst: 22 september 2004 Geplaatst: 22 september 2004 Citaat: natuurlijk werkt dat. Pas op met die USB -> Serieel converters. Alle standaard grappen werken wel, maar zodra er "vreemde" dingen moeten gebeuren, ( zoals spelen met de control lijnen zonder data te versturen enzo ) iets wat programmers dus doen, dan werken lang niet alle converters... Ik heb er zelf eentje in gebruik die wel werkt met programmers etc, en die is gebasseerd op een FTDI chip. Het is echter bekend dat vele andere het niet goed doen.... Ik kan je geen merk geven, aangezien ik deze heb gekocht bij een microcontroller ontwikkel pakket, en dat er geen naam op staat..... Dus... Jah, het kan werken met zo'n converter, echter het zal niet werken met een willekeurige..... Suc6! Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Satfreaked Geplaatst: 22 september 2004 Auteur Geplaatst: 22 september 2004 ik heb een sweex kabeltje gehaald en doet het prima.. SWEEX USB SERIAL CABLE... aanrader... bedankt voor de tips. Satfreaked.
adam76 Geplaatst: 27 september 2004 Geplaatst: 27 september 2004 Citaat: ik heb een sweex kabeltje gehaald en doet het prima.. SWEEX USB SERIAL CABLE... aanrader... bedankt voor de tips. Setup hier.. een sweex kabeltje. met usb 1.2 en een laptop PIII 1200 werkt niet he met mn mastera !! welk programma gebruik je daar dan voor. want ik heb het vooralsnog niet draaient gekregen, aprs perfect enzo dreambox proggen 9500 proggen gaat ook nog wel. maar kaarten proggen. not !! Dreambox 7000 / DM500 / Samsung9500 VIA CI / 0.3 lnb / 85 cm schotel ( 20"west to 45 east ) z=z^2 +c
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen