Ga naar inhoud

avi bestand maar te groot voor 800 mb cd rom

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ken het verschijnsel wel, alleen dan op de pc.

Dat kan aan de (verkeerde) codecs liggen.

Die zijn in een gewone dvd speler moeilijk te vervangen.

Kijk eens of er voor jou merk een firmware update is.

Of anders reken jou film om met een oudere codec.

Let ook op de juiste framerate instelling.

Geplaatst:

ho wacht ff. Kijk met dit antwoord zijn we al een stukje verder in de probleem oplossing.

Als ik nu ook nog begrijp wat codec betekent dan gaan we weer verder met prullen en als het dan werkt dan spring ik een gat in de lucht. Dat laatste kan dat eigenlijk wel???

mvg

Olav

Geplaatst:

Zonder te technisch te worden houd ik het hier bij een vrij simplistische uitleg.

Om een film kleiner te krijgen zijn de techneuten overgegaan naar de kunst van het weglaten. Een film is opgebouwd uit verschillende frames. Een codec kijkt eigenlijk naar een bepaalde hoeveelheid frames en welke beelden daarin bewegen (vaak staan achtergronden of luchten stil). De codec gebruikt van zo'n reeks beelden alleen het eerste beeld en maakt verwijzingen naar dit beeld voor alle opervlaktes die niet veranderen, de opervlaktes die wel veranderen kopieert hij wel gewoon.

Verschillende fabrikanten hebben verschillende ideeen of technieken hiervoor ontwikkeld.

Als je een film met een .avi bestand hebt kan het zijn dat hij gecomprimeerd is met een DivX codec of met een Xvid codec (beiden het meest gangbaar).

Voor audiobestanden werkt het iets anders, daar laten ze de frequenties uit het niet hoorbare bereik weg (b.v. alles boven de 22.000hz en alles onder de 30hz) en witte ruis en pauzes (niet de hoorbare pauzes). .mp3 is hier de bekendste codec.

Codec

EnCoder/DECoder. Een codec is een stukje software dat het mogelijk maakt om iets - gewoonlijk audio of video - te encoderen tot een specifiek formaat en het betreffende geëncodeerde materiaal weer te kunnen decoderen. Populaire Codecs: MPEG1, MPEG2, MPEG-4, Indeo, etc. AVI, ASF, etc zijn geen codecs maar formaten - die geëncodeerd kunnen worden door het gebruik van verschillende codecs

o.a. Codecs

Regards

'Life Is A Joke'

Geplaatst:

Citaat:
dan spring ik een gat in de lucht. Dat laatste kan dat eigenlijk wel???

Theoretisch is het mogenlijk als je voor lucht zuurstof bedoeld.

Op de scheiding tussen atmosfeer en heelal is de lucht dermate dun dat als je lichaam vanuit de ruimte met je hoofd eerst de dampkring binnen dringt je met het volume van je lichaam een luchtverplaatsing krijgt (waarbij de lucht voor je uit en opzij wordt weggedrukt) je krijgt dan achter je voeten een facuum die je als gat kan definieren.

Als een satteliet in het heelal dicht bij de dampkring hangt en je springt daarvandaan richting dampkring kan je dus een gat in de lucht springen.

Wij van Sat4All weten ook overal een antwoord op(te verzinnen).

Regards

'Life Is A Joke'

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen