Ga naar inhoud


[Nokia] Problemen bij Patchen van dbox1


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Ik heb een vreemd probleem en kom niet verder. Ik bezit 2 Nokias (MM9200 met DVB2000/b2.00uns)en (dBox 9500 met FTA 2.3/????)

 

Ik kan met de BoxDiag 2.0 Software van Mario Bohn beide Boxen via een nulmodemkabel uitlesen. Echter met de Transbox Edition kan ik alleen op de MM9200 met DVB2000 komen en software en loader veranderen. Ik krijg in het geheel geen verbinding met de dbox met FTA 2.3.

 

Ik heb Jumper XP06 doorgemeten en deze heeft de juiste spanning 5 en 12 Volt zo ik neem aan dat TS03 niet defect is.

 

Met een BDM Interface kan ik op beide Boxen grijpen. Ik denk dat dit interface defect is of ik op mijn Thinkpad 600 geen IRQ meer vrij heb om in EPP Modus te werken.

 

Wie kan mij de gouden tip geven. Ik begin langzaam te twijfelen aan mijzelf!

 

mvg

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik denk niet dat er iets fout is.de orginele software laat het gewoon niet toe om met de seriele te werken.dit ligt aan de bootloader.alleen de b2.00 loader enabled de poort.

je moet dus eerst de b2.00 in de box laden met de BDM en daarna heb je pas toegang op de rest.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

b2.00uns bedoel je toch????? voor serieel benaderen.

 

zet de 9500 ff uit(stekker eruit) 20 sec wachten stekker erin en dan zie je in het display welke loader erin zit. waarschijnlijk 2.0 maar iniedergeval geen ***uns.. met de bdm die loader erin en hopla.. vind je dvb2000 fijn zet je die erin of probeer een de NoOneManIt versie, persoonlijk vind ik hem sneller met zappen.. maarja smaken verschillen..

mVg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas dit fucking BDM Interface krijg ik met beide Nokias niet aan de praat.

 

Jumper is gezet. Kabel steek maal geeft steeds een fout. Ik heb reeds alle mogelijkhden van IRQ en adressen probeert maar het lukt niet om het met mij IBM Thinkpad aan de praat te krijgen.

 

Ook heb ik de receiver meegenomen naar de zaak om hem aan een normale desktop aan te sluiten. Helaas. Dat BDM heb ik reeds afgeschreven. Daarom heb ik extra voor veel geld de Transbox Edition gekocht. Toen ik een email aan mascom stuurde hoorde ik dat zij geen support geven. Vreemde zaak om iets te verkopen en het niet supporten. Ook de mails aan de auteur Mario Bohn blijven onbeantwoord. Zo alles is vrij frustreerend!

 

mvg

 

ps. Hoe kan ik de Loader uitlezen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

je hebt al een bdm.. hmm nou dan zou ik gewoon stukje voor stukje de componenten vervangen.. het printje heb je al... het ziet er toch echt naar uit dat je m nodig hebt...

mVg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ding heeft 2 IC (Philips en Motorola) een weerstand en een kondensator. Dit zal niet al te duur zijn. Ik ga maandag dan eens in de elektroshop?

 

mvg

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Gerard

 

Op de site van Mario Bohn staat een tool waarmee je de gegevens van je doos kunt lezen, deze tool vertelt je precies wat erin staat.

 

Ik had eenzelfde probleem met Transbox (de edition versie) dat lag aan de Betacrypt versie die via sat was geuploaded, ook over zulke problemen staat een hoop feedback op de site van Mario...

 

Greetz

Sosy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...