Gast Geplaatst: 24 september 2004 Geplaatst: 24 september 2004 De TV met chassis FL1.0 bromde na inschakelen de eerste paar minuten uit de luidsprekers, zonder verder geluid. Deze brom was alleen aanwezig met de antenne aangesloten. Na de eerste minuten was het geluid gewoon aanwezig zonder brom. Met scoop gemeten dat de klacht uit de tuner kwam. Hier de elcoos in vervangen, echter zonder resultaat. Ik heb de tuner vervangen door een FQ916DME/S type. Oude was de FQ816ME/IF. Nu start de TV niet op. Er knippert allen het (I) ledje, wat een probleem met de X2404 aangeeft. Wie weet raad
percies Geplaatst: 25 september 2004 Geplaatst: 25 september 2004 Je oude tuner werkt op 12 Volt, en je nieuwe op 5 volt. je moet een blauwe jumper verwijderen, en een draadbrug plaatsen op de tuner van 5 volt te voorzien.Als je het schema erbij pakt kom je er zeker wel uit.
Gast Geplaatst: 25 september 2004 Geplaatst: 25 september 2004 Dank voor de reaktie. Ik heb ergens gevonden, dat de tunersectie nog wel op 12V werkt, en de IF sectie naar 5V is overgegaan. Het pinnummer van de IF voeding is pin 24. Mijn nieuwe tuner heeft echter geen pin 24. Lege plek. Nu blijf ik zitten met de signalering van de X2404.
Gast Geplaatst: 27 september 2004 Geplaatst: 27 september 2004 Probleem bleek na bestudering van de I2C bus aan de massa aansluiting van de nieuwe tuner te liggen. Op de print een massa jumpertje gelegd, en werken. Nieuwe tuner heeft een iets andere massa aanluiting en mistte daarom net het ene eilandje van de massa. Toch nog bedankt voor het meedenken.
Steve Geplaatst: 27 september 2004 Geplaatst: 27 september 2004 de 3 massa eilandje`s moet je met elkaar doorverbinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen