Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van chello overgaan naar ADSL direct.

Nu had een 8 poorts router van sitecom, die wilde ik gebruiken op het adsl modem Thomson 510, maar die heeft een ingebouwde router,waar ik na lang zoeken achter kwam,die moet op een op andere manieer uit te schakelen zijn.

Ik heb alles al door gelopen,maar kom er niet uit.

Wie kan mij op weg helpen, om die router uit te schakelen?

Alvast bedankt boekkie

kies in het vervolg aub een duidelijk onderwerp. ik heb het enigzins aangepast

groetjes boekkie

Dreambox  Sinds 01-07-2024 en schotels en dreamboxen alles verwijderd.

Nu alleen nog NL-Ziet werkt goed

Geplaatst:

Kun je dat ding niet als bridge instellen ergens? en waarom gebruik je de thomson niet als router of wil je de functionaliteit van je andere router blijven gebruiken?

zonee en je wilt je andere router gewoon als hub gebruiken : dan de LAN poort van de thomson aan een lan poort van de router hangen en interne ip van je ouwe router in een andere range gooien en DHCP uitzetten en DHCP laten regelen door de thomson

Zoja en je wilt de ouwe router volledig benutten dan de LAN van de thomson aan de WAN van je oude router hangen.En in de thomson alle poorten laten forwarden naar ip van de router

zodat je geen ellende met poortmappings op 2 routers krijgt.

Suc6, Jan

Geplaatst:

hier idem probleem gehad en ik gebruik nu de router van de Thomson en gebruik mijn "oude" router als switch met een uplink naar de Thomson. Dit werkt prima. De router funktionaliteit in de Thomson is naar mijn indruk voldoende de de meeste setups.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Ik zal de volgende keer het onderwerp,duidelijk omschijven.

De als het goed begrijp, kan ik de sitecom router als switch,gebruiken.

Is het mogelijk om een poort,open te zetten in de thomson router?

groetjes boekkie

Geplaatst:

ja je er zit waarschijnlijk een knopje op waarmee je een van de LAN poorten als uplink kunt instellen. Die sluit je op je access point aan. Verder in je sitecom eventueel alle DCHP opties voor LAN uitzetten omdat je dat ook via de Thomson kunt.

In je Thomson zit een NAT optie waarmee je gericht poorten kunt open zetten. Werkt vergelijkbaar aan sitecom. Dit gaat het makkelijkste met de NAT manager (oid) die op de meegeleverde CD staat. Je kunt het ook via de webinterface doen door 10.0.0.138 in je webbrowser in te tikken en daar via menustruktuur goede menu zoeken en NAT in stellen.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

een poort op de thomson,die naar een router zou moeten kunnen,wat helaas niet werkt.

Ik kan de siecom router wel gebruiken als switch.

Ik zou het graag gebruik willen maken van de sitecom

router, en de router van de de thomson uitschkelen,

is dat mogelijk.

boekkie

groetjes boekkie

• 2 weken later...
Geplaatst:

Je moet ff op de kpn-site zoeken naar pptp.ini, dan krijg je weer een bridge, net als met die oude speedtouchmodems. Toen moest je op je pc een vpn-inbel-verbinding aanmaken....

Geplaatst:

Ik heb dit modem inderdaad verkocht,omdat ik het niet goed ingesteld kon krijgen,en heb nu een sitecom modem gekocht,wat wel veel makkelijker is in te stellen.waar je een poort zo open gooit.

Bedankt allemaal, voor jullie antwoorden.

boekkie

groetjes boekkie

Geplaatst:

De Thomson 510 is goed te gebruiken met een router er achter. Dit kan door de 510 van een script te voorzien waardoor je Ip spoofing mee kunt instellen. Daarna stel je de wan poort van je router in op het IP adres welke het modem normaal van je provider krijgt. Het modem werkt daarna transparant. Voordelen een veel stabielere verbinding. Je hoeft geen poorten ed in de 510 te configureren en VPN werkt indien je router dit ondersteund ook.

Voor de scripts en hoe zoek in Google op Thomson 510 spoofing evt. je eigen router type erbij....

Geplaatst:

Je kunt gebruik maken van de Spoofing.ini file die op de cd (van de kpn) staat voor de 510.

Werkt perfect. Mijn 2de router heeft nu het ip-adres van de 510

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen