boarder Geplaatst: 26 september 2004 Geplaatst: 26 september 2004 Een vriend van mij heeft het volgende probleem: hij bezit een satinstallatie met een multiswitch van konig 5x6 en een quattro LNB voor de ontvangst van astra op 5 tuners. Nu wil hij op één tuner hotbird ontvangen. Mag de kabel naar die tuner onderbroken worden, een disecq switch geplaatst worden en een extra lnb en houder bijgezet worden voor hotbird? Wie heeft hier ervaring mee en kan die ervaring delen?
Bart Geplaatst: 26 september 2004 Geplaatst: 26 september 2004 ja je kunt signaal tussen de multiswitch en ontvanger splitsen naar 2e LNB. Je kunt er ook een 12V switch tussen zetten die volgens mij minder signaal verlies geven. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
boarder Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Geplaatst: 26 september 2004 ik ga er voor de zekerheid even een proefopstelling maken met een aparte schotel en een switch. De bestaande schotel is 1m, dat zal wel voldoende signaal geven bij gebruik van een disecq-switch. Bedankt voor je reactie.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen