Dagger38 Geplaatst: 26 september 2004 Geplaatst: 26 september 2004 ik heb een fout ergens op mijn Sata drive waarop een partitie de opstart partitie is van mijn XP systeem. Telkens ik een nieuwe installatie heb gedaan van een werkened versie van NTI drivebackup en dan herstart krijg ik een uitvoering van chkdsk voordat windows volledig opstart. Daarbij worden fouten opgemerkt (unknown errors) en windows gaat verder met opstarten en werkt dan ook. Wanneer ik opnieuw opstart dan reboot mijn pc telken. Ook in safe mode. Hier kom ik niet uit?? Ik heb nu weer hergeinstalleerd maar kom er nog niet uit. Als ik chkdsk uitvoer (/f optie) krijg ik de melding dat dit niet op een gemounte drive kan?? Hoe ga ik verder om die schijffouten op te lossen?? Dagger38 VU+ duo 4K SE ontvanger
Gast Geplaatst: 26 september 2004 Geplaatst: 26 september 2004 Als ik het zo lees dan staan er op de HD waarop je die backup terugleest dus wel degelijk hardwarematige fouten. Daarom zou ie ook elke keer weer met foutmeldingen komen ook al is de backup 100% in orde. Heb je al geprobeerd om met een andere HD hetzelfde te doen en dan te kijken wat er gebeurt ?
Dagger38 Geplaatst: 26 september 2004 Auteur Geplaatst: 26 september 2004 Heb dit probleem een tydje geleden ook gehad , had toen de oude harddisk opnieuw aan gesloten en xp strte op tot ik merkte dat ie op de nieuwe SATA drive opstarte alhoewel dat vantevoren niet ging.. Probeerde dat vandaag ook maar computer start niet op?als ik de voeding van de oude schijven uittrek start hij wel op?? zou niet mogen , er is niets fout met die oude schijven?? Is er soms een ander programma dat fouten kan herstellen op een systeem schijf? PS: als ik defragmentatie wil uitvoeren krijg ik een melding dat er een chkdsk sessie staat gepland bij de volgende start van xp? hoe krijg ik dat weg? dagger38 VU+ duo 4K SE ontvanger
Gast Geplaatst: 26 september 2004 Geplaatst: 26 september 2004 Daar is niet direct een antwoord op te geven. Als ie zonder de andere HD's wel opstart zou dat op meerdere problemen kunnen duiden ; 1) je oude HD is niet helemaal lekker en schopt de boel in de war 2) je voeding is aan het slechter worden en trekt de spanningen niet meer 3) je nieuwe HD bevat bad sectors die ie niet meer kan fixen 4) een combinatie van een van bovenstaande dingen. Ik zou om te beginnen maar de meest verse HD als opstart schijf gebruiken en de oude HD's alleen voor opslag gebruiken. Is dan wel een kwestie van de boel opnieuw installeren en de oude HD's er pas bijhangen als je OS opnieuw is geinstalleerd. Anders ZOU het zomaar kunnen dat de oude HD's bij problemen opnieuw installeren onmogelijk maken wegens allerlei foutmeldingen.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen