Ga naar inhoud

video Aristona en Philips

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo wie kan mij helpen ?.

Heb hier een Aristona video SB605/03 die een heel slecht stereogeluid heeft en een pieptoon geeft met afspelen.

En ik heb nog een oudje staan een Philips vr 6585 waar het display het niet meer van doet maar nog wel goed speelt.

Grt. Mika.

Geplaatst:

gebruik maar de vr6585,vervang in de voeding de pot zekering,dan doet het display het waarschijnlijk weer.

die andere video daar is het lager van de koppentrommel waarschijnlijk van slecht,

Geplaatst:

Ben met de vr6585 bezig geweest maar volgens mij de zekeringen wel goed zie er vier op de onderste print.

Nu die uit elkaar is kan ik ook zien dat er een soort van brandplek links onder op het display zit misschien is dat de oorzaak.

Als dat zo is misschien heeft iemand nog zo'n display of print liggen.

Grt. Mika.

Geplaatst:

Die brandplek in het display is waar het glas dichtgebrand is. Is heel normaal; je moet wel zeker naar die zekering zoeken zoals Steve al zei. Komt heel vaak voor.

Geplaatst:

even nog wat info van Euras

Controleer de zekering (315mA) in de voedingsmodule die de gloeidraden van het display van spanning voorziet. In deze defekt, zekering vervangen (codenummer 4822 071 53151). Monteer de nieuwe zekering iets hoger (ca. 1cm.) op de printplaat. Is de zekering niet defekt, controleer dan of de -28V aanwezig is. Deze spanning is eveneens beveiligd met een zekering van 80mA in de voedingsmodule (codenummer: zekering 80mA: 4822 071 58009).

Geplaatst:

Ik ben dus op de verkeerde plaats aan het kijken.

Maar waar zit die voedingsmodule, de voeding is compleet ingecapseld in blik ik heb geen schema's wat dan ook van dat ding.

Grt. Mika.

Geplaatst:

Dat blikken ding kan je aan een zijde open doen. Daarin zitten zwarte cilindervormige zekeringen. Deze zekering controleren met een ohmmeter en degene met een hoge waarde vervangen. De nummers van de zekeringen zijn hogerop vermeld. Succes.

Geplaatst:

Nou de vr6585 heb ik weer aan de gang, natuurlijk had de elektronicazaak bij mij op de hoek de 350mA op heb er maar een glaszekering met houder er in gemaakt toch ruimte zat in zo'n oud gebakje.

Kan alleen aan de de kop van de aristona weinig verkeerds vinden.

Grt. Mika

Geplaatst:

Probeer het volgende eens :

Onjuiste initialisatie van TDA9604. Plaats cassette in apparaat. Houdt STOP toets ingedrukt en ontkoppel apparaat. Na inschakelen van voeding moet alles nu in orde zijn.

Succes, Boarder

Geplaatst:

Hoi heb het ik geprobeert en het lijkt te helpen het geluid is weer oke hij bleef nog wel fluiten heb het een paar keer herhaald en nu is dat ook weg, leek er op of de band niet goed gespannen werd.

Jongens bedankt voor de hulp moet hem nog ff reinigen en dan moet ik nog ff zien welke ik ga gebruiken het oudje doet het nu ook weer en speelt uitstekend maar is wel een slome spoeler maar de nieuwe heeft weer showview.

Grt. Mika.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen