Ga naar inhoud

E-tech router en MSN willen niet samenwerken

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

olav12,

Nog ff wat rondgekeken op de site van E-tech.

Dit zegt E-tech er zelf over. Zie hier

Flappie

Geplaatst:

@Flappie,

Het idioote is dat als ik mezelf gewoon online zie dat andere mensen mij op en neer zien gaan als een stoplicht. Ben ik een bericht aan het schrijven dan knal ik er spontaan uit. Komt er een email binnen in de hotmail box dan knalt msn eruit. Vakk moet ik me dan weer aanmelden of MSN begint spontaan met aanmelden.

Voor de rest heb ik nergens problemen mee. Surfen, emailen, ftp enz gaat goed. Het enig wat totaal de mist in loopt is dat maffe MSN. Ik heb er ook over gedacht om een oudere versie te installeren maar weet totaal niet of dat effect heeft.

Daar ik op de zaak windows 2000 gebruik en geen XP ben ik dus gebonden aan MSN messenger en kan ik dus geen windows messenger gebruiken.

mvg

Olav

Geplaatst:

@olav12,

Raar is dat. In de helpfunctie kwam ik nog het volgende tegen. Kijk eens hoe je MSN verbinding wordt opgebouwd.

tekst van pagina

Verbinding maken als je achter een firewall zit

De meeste computersystemen bij bedrijven en een aantal computers van particulieren hebben een firewall om te voorkomen dat buitenstaanders toegang krijgen tot het systeem. Om veiligheidsredenen is een firewall ten zeerste aan te raden bij computers die breedbandtechnologie gebruiken om een internetverbinding te maken (bijvoorbeeld kabel of DSL).

In MSN Messenger wordt eerst geprobeerd om een rechtstreekse verbinding te maken, zodat je alle functies van MSN Messenger kunt gebruiken. Als MSN Messenger geen rechtstreekse verbinding kan maken, wordt dezelfde HTTP-verbinding gebruikt als waarmee je standaardbrowser verbinding maakt met internet.

Als je wilt zien wat voor verbinding je hebt, klik je in het hoofdvenster van MSN Messenger op het menu Extra en vervolgens op Opties. Klik op de tab Verbinding.

Notitiebriefje

Als in MSN Messenger de browserverbinding wordt gebruikt, kun je tekstberichten verzenden, maar zijn sommige functies van MSN Messenger (zoals bellen en het verzenden van bestanden) mogelijk niet beschikbaar.

einde tekst

Flappie

Geplaatst:

@All,

ik ben toch enigzins een schijtlijster om in die router iets te gaan doen. Ik heb MSN gedeinstalleerd opnieuw gedownload en opnieuw geinstalleerd. Ik ben benieuwd hoelang het nu duurt voor het gezever weer begint.

mvg

Olav

Geplaatst:

te vroeg gejuicht. Binnen 10 min gingen we weer plat.

mvg

Olav

• 2 weken later...
Geplaatst:

@All,

na wat gezoek en gevraag hier en daar moest ik toch concluderen dat het niet aan de router lag zoals ook een aantal leden hier schreven.

Ik zat vandaag in apparaatbeheer te kijken in windows2000 en zag toen bij de netwerkpoort dat de computer deze kan uitschakelen om energie te besparen. Ik heb daar de vink weggehaald en toen is er in de daarop volgende uren 1 disconnectie geweest. Ik schat dat het in totaal 3 of 4 uur was.

Ik hoop dat het nu opgelost is definitief.

mvg

Olav

• 1 jaar later...
Geplaatst:

Sinds de vervanging van mijn oude Epic Router naar een nieuwere van Epic heb ik dezelfde problemen als Olav12. Wordt in een minuut tijd maarliefs 3x van MSN gegooid en berichten kom half, of zelfs helemaal niet aan. Ik draai onder Win XP.

In het geval van Olav12 lag het niet aan z'n router. Ik heb in mijn geval hier sterk mijn twijfels over, want voor de vervanging - een week geleden - had ik nog geen enkel probleem. Zijn de oplossingen die zijn aangedragen in de eerste pagina van deze thread een oplossing voor het probleem? Voordat ik ga zitten rommelen in m'n router met mijn weinige verstand ervan, wil ik dit graag nog even zeker weten.

Alvast bedankt..

• 1 maand later...
Geplaatst:

ook ik heb hetzelfde probleem met het vorige router van etech geen probleem , heb al een nieuwe gehad maar nog hetzelfde probleem.

Geplaatst:

@All,

na lange tijd laat ik ook weer eens wat van me zien.

Etech is en blijft een pokke router, meer kan ik niet van maken.

Het probleem doet zich vooral voor bij oudere versies van de Firmware. Ik zeg hier wel bij dat ik niet weet of het geleuter al bij de nieuwere versies is opgelost.

De problemen zijn bij mij opgelost voor een groot deel door de router volledig terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.

Maar ik geef eigenlijk maar 1 advies: Buiten gooien.

mvg

Olav12

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen