Ga naar inhoud

Verschil in afstand

Aanbevolen berichten

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Wat is in de praktijk het verschil in afstand met een

100 Mw of een 200 Mw uitvoering ?

Geplaatst:

Ik denk dat het slim is om eens te gaan kijken op de website van wireless Nederland en daar de vragen te stellen... Daar heb je grote kans dat de mensen je heel goed kunnen helpen...

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Dit is toch ook een wireless forum om vragen te stellen ?

Geplaatst:

yup, alleen dat forum is alleen voor wifi-applicaties, dit onderdeel van sat4all is meer als "erbij"

big fellow bedoelt het goed, hij geeft je meer een tip gezien je vele postings over nagenoeg dezelfde onderwerpen in dit forum.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ten eerste mag 200mW niet in nederland volgens de regelgeving, maar afgezien daarvan zijn de verschillen in hoge mate afhankelijk of je het binnen of buiten gebruikt.

Met 100mw en vrij zicht kun je wel tot 300 meter halen waarbij de 200mw iets verder, wellicht 400 meter kan halen.

Indien je externe antennes met gain gebruikt maakt het natuurlijk niet meer uit welk type je hebt, want dan wordt je power door het type antenne bepaalt.

Gast Henri Aalten
Geplaatst:

Heb ook vernomen dat de 802,11b grotere afstand haald dan de

802.11g ?

Geplaatst:

moet op zich niets uitmaken, het protocol blijft hetzelfde, de b-versie is 11Mbps (of 22Mbps) en de G-versie is 54Mbps (of 108Mbps).

ik denk wel dat de verbinding over grotere afstanden op een lagere snelheid stabieler zal zijn.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:
Citaat:
Heb ook vernomen dat de 802,11b grotere afstand haald dan de
802.11g ?

Dat klopt. Dit heeft met een aantal dingen te maken. Wordt een vrij technisch verhaal om dat allemaal uit te leggen. Maar als je een internet verbinding gaat delen dan is 802.11b snel zat ( 5.5 Mbps ). Je kan altijd gaan voor 802.11g spul, en dat gaat vanzelf op een snelheid werken waarbij de verbinding stabiel genoeg is. En die snelheid kan zeker boven de 802.11b snelheid uitkomen.
LET OP, het is een half duplex verbinding, dus de maximale doorvoer is de helft van de signaalsnelheid!

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

het verschil is heel groot,ik deel een verbinding met mijn buurman met mijn oude 100 Mw heb ik 20% berijk in mijn huis met de 200 Mw 80%.

wij hebben zelf een test gedaan en dit was het riseltaat de 100 Mw heeft een bereik van 400 m in open veld en de 200 Mw 1000 m.

Eerste Strong 8000 en 8100 van NL & BE met

: Motor sm3uni 28-12-03,

: Spdif (AC3) 30-10-04,

: 3x8 mb Flash 07-02-05

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen