satanixx Geplaatst: 27 september 2004 Geplaatst: 27 september 2004 hallo, Ik heb afgelopen weekend een wavefrontier gekocht. Wat mij echter zeer tegen viel is dat alles in een grote kartonnen doos zat en alleen was vastgezet d.m.v. plakband. Geen goede verpakking zoals ik die in een handleiding op internet gezien heb. Verder zie ik op de grote schotel geen stikker staan. Alleen op de reflector staat manufactured by waveftontier. Verder zit er geen handleiding bij maar een a4 tje met een vrij wazige tekening hoe alles in elkaar gezet moet worden. Heb ik een imitatie of een echte ???????? Satanixx Vaak weet ik het, maar soms heb ik een zetje nodig. Hobby is Hobby. 2 x dream + 120 Gbit, 2 x humax 5400 en 1 maal philips 6071
Gast Geplaatst: 27 september 2004 Geplaatst: 27 september 2004 Tis een wavefrontier maar wel een zgn grijze import model. Heb je de voet erbij gekregen ? Volgens de importeur in Rotterdam '#$@*&^$' geeft aan de dat voet erbij moet zitten. Bij een collega van mij zat de voet er ook niet bij en bleek het dus een grijs import model te zijn ! Erik Ja, ook dat is reclame. Als ik weet wie je bedoeld weet iedereen het.
prutsie Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Veel fabrikanten hebben 2 soorten verpakkingen, de eindgebruikerverpakking en de bulk verpakking. De eindgebruikerverpakking is duurder en ziet er netjes uit, de bulk is voor OEM toepassingen (installateurs), en die ziet er dus niet uit. Vaak ontbreken ook merk stickers omat de installateur er zijn eigen sticker toch opplakt. Niet nodig te zeggen dat de bulkverpakking onderdelen goedkoper zijn. Schotel zal dus echt wel "echt" zijn. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
satanixx Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Geplaatst: 28 september 2004 Citaat: Tis een wavefrontier maar wel een zgn grijze import model. Heb je de voet erbij gekregen ? Volgens de importeur in Rotterdam '#$@*&^$' geeft aan de dat voet erbij moet zitten. Bij een collega van mij zat de voet er ook niet bij en bleek het dus een grijs import model te zijn ! ErikJa, ook dat is reclame. Als ik weet wie je bedoeld weet iedereen het. hoi Erik De voet zit erbij. Satanixx Vaak weet ik het, maar soms heb ik een zetje nodig. Hobby is Hobby. 2 x dream + 120 Gbit, 2 x humax 5400 en 1 maal philips 6071
satanixx Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Geplaatst: 28 september 2004 Citaat: Veel fabrikanten hebben 2 soorten verpakkingen, de eindgebruikerverpakking en de bulk verpakking. De eindgebruikerverpakking is duurder en ziet er netjes uit, de bulk is voor OEM toepassingen (installateurs), en die ziet er dus niet uit. Vaak ontbreken ook merk stickers omat de installateur er zijn eigen sticker toch opplakt. Niet nodig te zeggen dat de bulkverpakking onderdelen goedkoper zijn. Schotel zal dus echt wel "echt" zijn. groeten, Peter. Hoi Prutsie: Betekend dus dat ik een wavefrontier van mindere kwaliteit heb. Daar ben ik dan niet blij mee. Dat had die verkoper me wel mogen vertellen. Satanixx Vaak weet ik het, maar soms heb ik een zetje nodig. Hobby is Hobby. 2 x dream + 120 Gbit, 2 x humax 5400 en 1 maal philips 6071
Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 De verpakking is van mindere kwaliteit,met de wavefrontier zelf is niets mis.
prutsie Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Precies, de doos is van mindere kwaliteit. Dit zijn schotels voor installateurs, en niet voor directe verkoop aan eindgebruikers. De installateur installeert de schotel en gooit de doos toch weg. Van magazijn --> naar montage. Omdat de schotel nooit in de etalage hoeft te staan zit er dus geen fancy doos omheen met een mooie opdruk. Omdat die mooie doos er iet omheen zit is de prijs doogaans ook wat vriendelijker. Die doos moet immers ook worden betaald en drukwerk kost nu eenmaal. Dat de verkoper je dit had moeten vertellen vind ik dus klinklare onzin. Of je moet het spulletje voor de doos en het merkstickertje op de schotel hebben gekocht. Veel merken hebben die bulk artikelen. Triax bijvoorbeeld. Op de consumentenversie zit een Triax sticker, op de bulkversie niet. De consumentenversie wordt met uitgebreide docutatie in een doos geleverd, bij de bulkversie zitten de bevestigingsmaterialen in een plastic zakje aan de schotel geplakt. De schotel zit niet eens in een doos. Ik maak bij voorkeur van bulkversies gebruik vanwege de vriendelijkere prijs. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Ik heb dezelfde en die werkt in ieder geval prima. Ook zit de schotel zeer robuust in mekaar. De types met heel groot "wavefrontier" op de grote reflector zijn waarschijnlijk oudere types. Zou me er dus niet druk om maken.
satanixx Geplaatst: 29 september 2004 Auteur Geplaatst: 29 september 2004 Citaat: Precies, de doos is van mindere kwaliteit. Dit zijn schotels voor installateurs, en niet voor directe verkoop aan eindgebruikers. De installateur installeert de schotel en gooit de doos toch weg. Van magazijn --> naar montage. Omdat de schotel nooit in de etalage hoeft te staan zit er dus geen fancy doos omheen met een mooie opdruk. Omdat die mooie doos er iet omheen zit is de prijs doogaans ook wat vriendelijker. Die doos moet immers ook worden betaald en drukwerk kost nu eenmaal. Dat de verkoper je dit had moeten vertellen vind ik dus klinklare onzin. Of je moet het spulletje voor de doos en het merkstickertje op de schotel hebben gekocht. Veel merken hebben die bulk artikelen. Triax bijvoorbeeld. Op de consumentenversie zit een Triax sticker, op de bulkversie niet. De consumentenversie wordt met uitgebreide docutatie in een doos geleverd, bij de bulkversie zitten de bevestigingsmaterialen in een plastic zakje aan de schotel geplakt. De schotel zit niet eens in een doos. Ik maak bij voorkeur van bulkversies gebruik vanwege de vriendelijkere prijs. groeten, Peter. Prutsie, Ik dacht dat je bedoelde dat de schotel van mindere kwaliteit was. Niet dus en dat is mooi. Satanixx Vaak weet ik het, maar soms heb ik een zetje nodig. Hobby is Hobby. 2 x dream + 120 Gbit, 2 x humax 5400 en 1 maal philips 6071
barchetta Geplaatst: 30 september 2004 Geplaatst: 30 september 2004 Citaat: Geen goede verpakking zoals ik die in een handleiding op internet gezien heb. Verder zie ik op de grote schotel geen stikker staan. Ik heb wel een handleiding bij m'n T55 (en een naamsticker op de grote schotel). Maar ik kom er niet helemaal uit ... Onderdeel A6 zit op A5 met een paar schroeven. In het midden zit B8 en B13, dat is het draaipunt. De 2 'vleugels' zitten met B7 en B14 vast. Maar ook boven en onder het draaipunt van A6 zitten gaten. Waar moeten nu de overige B7's door? Marc Vu+ Uno (OpenPLi 3.0) 500 Gb sinds 12-2-13 / DM500S (Pli Flubber) sinds 7-11-04 (reserve) DM600PVR sinds 15-6-07 (opgeruimd) / DM7000 sinds ergens begin van deze eeuw (weggegeven) Wavefrontier T55 (28°-23°-19°-16°-13°-7°-5° Oost - 1°-5°-8° West) en SatConn 10/1 DiSEqC switch
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen