Uncle_K Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Ik ben bezig om over te stappen van Windows naar Linux. Ik wil daarom graag weten welke mailprorgramma's er zijn voor Linux. Een tijd terug kwam ik in de LinuxDatabase een link tegen met een Software Equivalent Tabel. Reuze handig, maar helaas werkt deze nu niet meer. (Was natuurlijk te verwachten, met een site met extensie .ru .. ) Kan iemand mij helpen? Link : LinuxSoftware Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
Uncle_K Geplaatst: 28 september 2004 Auteur Geplaatst: 28 september 2004 Ja inderdaad, de link Software Equivalent Tabel doet het weer. Ik denk dat ik KMail ga gebruiken, zit al gelijk bij KDE. Mensen met goede of slechte ervaringen? Ik gebruik tot nu toe Outlook. De conversie naar een Linux-Email programma mag niet al te lastig zijn, en ook de bediening moet een beetje logisch zijn. Humax irci5400z,h.2.08, Hot emu 0.9m schotel+rotor
EL PIÑO Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Ik gebruik tot nu toe Outlook. De conversie naar een Linux-Email programma mag niet al te lastig zijn, en ook de bediening moet een beetje logisch zijn. Dan kun je beter overstappen naar Ximian Evolution, dat gebruik ik ook en het bevalt me prima moet ik zeggen. Het grote voordeel daarvan t.o.v. KMail is dat het precies op Outlook lijkt, met nog wat leuke configureerbare extra's (zoals het weer van je regio en nieuws via RSS op het beginscherm). Als je Outlook gewend bent is de bediening ook veel logischer. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
EL PIÑO Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Als mogelijke hulp bij je keus heb ik twee screendumps van evolution online gezet, je vind ze op: http://uhro.net/temp/evo1.jpg en http://uhro.net/temp/evo2.jpg Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Thunderbird zou ik je ook kunnen aanraden.
locutus Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 En is er in deze programma's een mogelijkheid om outlook berichten te importeren? DM920UHD Yupsikidee, t'is weer zwart op tevee.
EL PIÑO Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 In Evolution is er iig de mogelijkheid om Outlook Express berichten te importeren, ik weet niet of dat het zelfde formaat is als Outlook (uit het office-pakket neem ik aan) maar dan moet het lukken. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Gast Geplaatst: 29 september 2004 Geplaatst: 29 september 2004 Citaat: En is er in deze programma's een mogelijkheid om outlook berichten te importeren? Onder Thunderbird gebruik je hiervoor 'importeren'... Ga naar Tools --> Import. Je krijgt nu een dialoogvenster die je verder helpt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen