Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Hallo, Ik heb een vraag mbt een wanadoo adsl verbinding. Ik heb bij een collega al een paar keer een pc opnieuw moeten installeren en als windows en alle andere programma's erop staan werkt alles goed. Als ik nu het speedtouch usb 330 modem installeer en ik maak verbinding met internet wordt het allemaal al wat trager. in het begin werkt de verbinding goed en op normale snelheid (512kbit/s) maar na een tijdje wordt het allemaal wel heel erg traag. en hij opent vanuit www.xs4all.nl een paar popups waar ik zelf als xs4all abonnee nooit last van heb. Zou ik nu op deze pc binnen 5 minuten al het 1 en ander aan spyware of virussen hebben ??? Ik heb zelf ook weleens een virus gehad maar nog nooit zo vlug als bij deze pc met deze verbinding. er is dan pas naar 2 pagina's gesurft naar xs4all en wanadoo zelf. heeft iemand een idee of het aan spyware/virus ligt of misschien aan instellingen van het usb modem ? alvast bedankt Daniel
Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Het kan maar zo een virus zijn ik zelf heb dat ook eens gehad ik zat nauwelijks op internet en gelijk een stuk of 2/3 virussen binnen gehaald dus eerst een virusscan en dan een verbinding.
Ome Merde Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Citaat: Ik heb bij een collega al een paar keer een pc opnieuw moeten installeren en als windows en alle andere programma's erop staan werkt alles goed wat voor andere programma's ? ik denk dat je hier je antwoord moet zoeken. lijkt me wel een gevalletje spyware/virussen. merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 eigenlijk nog niet veel bijzonders msi dvdplayer en drivers voor de hardware en kodak easyshare Ik heb hem nu hier staatn en zal strax is even met adaware gaan zoeken denk ik verbinding maken gaat trouwens ook trager dan in het begin. maar dat kan er ook aan liggen hoe druk het is denk ik ?
Ome Merde Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 maar dat kan er ook aan liggen hoe druk het is denk ik ? je hebt als ADSL'er een gereserveerd stuk bandbreedte dus daar zou het niet aan mogen liggen. het kan wel aan die alcatel 330 liggen, die heb ik onlangs bij mijn ouders getrakteerd op een enkele reis Kliko, wat een ondingen zijn dat .... merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 28 september 2004 Geplaatst: 28 september 2004 Ik heb zelf ook een speedtouch maar dan ethernet. Geen gezeur met inbellen.
Gast Geplaatst: 29 september 2004 Geplaatst: 29 september 2004 Bekijk eens je actieve verbindingen, daarmee bedoel ik dat als je nix hebt draaien dus ook geen IE en je verbinding is op dat moment traag, check dan je openstaande verbindingen. Als volgt: start >> uitvoeren type je "cmd" in (zonder haakjes) dan op OK/enter je krijgt een dosprompt, typ waar de cursor staat "netstat -an" je krijgt dan een lijst te zien met alle openstaande verbindingen die er op dat moment zijn. Je ziet een lijst wat op deze lijkt: C:\>netstat -an Active Connections Proto Local Address Foreign Address State TCP 0.0.0.0:4108 0.0.0.0:0 LISTENING TCP 0.0.0.0:4119 0.0.0.0:0 LISTENING TCP 0.0.0.0:4228 0.0.0.0:0 LISTENING TCP 0.0.0.0:5405 0.0.0.0:0 LISTENING TCP 0.0.0.0:5405 0.0.0.0:0 LISTENING TCP 127.0.0.1:1029 0.0.0.0:0 LISTENING TCP 127.0.0.1:1029 127.0.0.1:1032 ESTABLISHED <<<<<<<<<<< TCP 127.0.0.1:1030 0.0.0.0:0 LISTENING TCP 127.0.0.1:1032 127.0.0.1:1029 ESTABLISHED <<<<<<<<<<< Het gaat dan voornamelijk om de verbindingen die ESTABLISHED zijn. Onder WinXP als je systeem idle staat dus dat je nix hebt draaien (IE/emule/nieuwsleecher/etc.) mogen er max 2/3 ESTABLISHED, zoniet dan heb je zeker 'iets' op je systeem dat je bandbreedte verbruikt. Met groet Badre
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen