Ga naar inhoud


[Nokia] hoe overbrug ik mij lo1 van mij nokia


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb een nokia dbox maar mijn signaal doet het niet meer nu heb ik de lnb spanning gemeten en kom niet verder dan 14 volt te wienig dus.

nu heb ik gehoord dat dan de l01 verbrand is en die moet je doorverbinden maar hoe doe je dat dat blokje is zo klein en als ik de spanning meet dan geeft hij 0 aan voor en achter het blokje doe ik dat dan goed ik hoop snel antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het smoorspoeltje voor de LNB voeding heet L10 en NIET L01 , het zit op de tuner print vlakbij de flatcable konnektor , kontroleer L10 dus .

Als je dan aan 1 kant 14 of 18 volt meet ( - aan massa en met aangesloten LNB ) een aan de andere kant minder of niets , dan kun je em overbruggen . Twee uiteinden van dat blokje zijn gemetaliseerd ( tin ) , even een beetje schoonkrabben , en een dun draadje er overheen solderen.

Succes gr. Trust

 

<small>[ 31-03-2002, 15:51: Bericht gewijzigd door: trust ]</small>

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...