Gast Geplaatst: 2 april 2002 Geplaatst: 2 april 2002 Hoi allemaal, Wie kan wat helderheid geven in het volgende raadsel. Ik heb hier een Nokia 9500 met een L-vormige tunerblikje. De aansluiting aan de achterzijde is een enkele F-connector. De orginele Software (nederlandse) geeft bij het starten een instalatie-menu, waarin het soort ontvangst gekozen kan worden, o.a. Astra, Hotbird, Thor..etz.. En onderaan de mogenlijkheid om kabel-IF als ontvangst te kiezen. Als ik in deze ontvanger DVB 2000 laadt start deze op met "Kabel-Tuner detected" Hoe zit dit nu?? het is geen gewone sat-ontvanger? Maar ook geen standaard Nokia kabel-box, deze heb ik hier namenlijk ook staan, en deze heeft een "gewone" antenne aansluiting zoals deze bij de kabelTV gebruikelijk is. Wie weer er meer ??? Alvast bedankt... Groetjes, Erik.
Moderator Matchless Geplaatst: 2 april 2002 Moderator Geplaatst: 2 april 2002 en heb je al eens op de kabel-IF een antenne ingestoken?heb je dan de gewone kabeltv? Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Gast Geplaatst: 4 april 2002 Geplaatst: 4 april 2002 Hoi, Dank voor jullie reacties. Ik heb dus een ook orginele, duitse kabeltuner staan, zoals deze door Premiere op de kabel gebruikt wordt. En daar zit toch een geheel andere tunerblikje in... met een gewone antenne ingang en uitgang. Hiermee heb ik ook ontvangst via de kabel. Ik heb de nokia op zowel de schotel als kabel aangesloten gehad, maar in beide gevallen geen signaal en geen kanalen ingelezen :-( Het raadsel blijft.. Groetjes, Erik.
Gast Geplaatst: 4 april 2002 Geplaatst: 4 april 2002 Denk dat jij een duite mm9500 kabeltuner hebt, je zult (volgens mij) een andere tuner moeten inbouwen voor satteliet ontvangst.
Aanbevolen berichten