Ga naar inhoud


Dreamset icm Hydra Lucien installatieprobleem


dannyboy

Aanbevolen berichten

Ik probeer de dreamset te installeren. Heb dit nooit

 

eerder bij een image gedaan. Daarvoor heb ik dreamset.so

 

en dreamset.cfg uit het zip-bestand van dreamset

 

getransfereerd naar var/tuxbox/plugins. Ga vervolgens naar

 

mijn gele knop en zie dus geen dreamset als plugin. Hoe

 

kan dit? Als ik het programma dreamset start, heb ik wel

 

juiste ip-adres ingevoerd. Als ik een stukje text naar de

 

db stuur, lukt dat ook, want ik krijg t op tv te zien.Er

 

is dus wel verbinding, alleen hij ziet die plugin niet. En

 

ik zie hem ook niet onder mijn gele knop.

 

Ik werk met een wireless router en heb nooit problemen

 

gehad met de verbinding naar mn db.

 

Graag jullie reactie.

Mvg, Dannyboy

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Dannyboy,

 

Iedereen van dit forum wil best wel wat uitleggen aan de mede hobbiesten, maar geduld is een schone zaak.

Maar we hebben het over Dreamset. Dreamset is dus een settingseditor voor de dreambox met signaal meting, wat afleesbaar is op de pc. Dus dreamset is volgens mij geen plugin, maar files om het Dreamset progje (windows) van gegevens te voorzien. ( daarom ook niet zichtbaar onder de plugins)

Alleen voor de signaalmeting heeft het windows progje gegevens nodig van de dreambox. Daarom moet, daarvoor dreamset.cfg en dreamset.so via FTP gebracht worden naar var/ tuxbox/plugins of als je een USB-stick hebt naar mnt/usb/var/tuxbox/plugins.

Ik heb het zonet getest met rudream 1.08.2 090904.

Staan de beide files niet in plugins, dan werkt de signaalmeting niet ( windows progje vraagt om installatie plugin dreamset).

Waarom vind jij het vreemd dat het niet onder plugins staat ( gele toets)? Wat verwacht je dan van dit progje ?

Open eens dreamset.exe , misschien begin je het dan te begrijpen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dreamset.cfg en dreamset.so zitten allebei in /var/tuxbox/plugins. Start vervolgens dreamset.exe.

Kies voor signaalmeting. Hij geeft dan aan "checking plugin installation". Vervolgens na een tijdje krijg ik de melding "Dreamset plugin is missing or a new version is needed. Do you want to install it now?" Ik kies dus voor "ja". Vervolgens zie ik "Transfering files..." En na een tijdje krijg ik de melding "Plugin installation failed".

Ook als ik via instellingen de verbinding wil testen krijg ik foutmeldingen. Foutmeldingen gebeuren binnen /var/etc/ en /var/tuxbox/config/enigma. Krijg dan of een error of een warning. De verbinding met IP-adres van de DB lukt wel.

 

Snap er niks meer van. Kan t niet zijn dat t aan Hydra Lucien ligt??

Groeten

(PS Ik verwacht gewoon dat ie het doet! Niets meer, niets minder.Ik kan veel alleen zonder hulp. Want ik lees genoeg, vind ik zelf. Maar dit lukt me gewoon niet.)

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dannyboy,

 

Welke versie dreamset gebruik je dan ?

Ik heb het uitgetest met dreamset 1.49 en dreamset 1.55.

Beidde versies werken perfect bij mij. Bovendien zet ik dreamset.cfg en dreamset.so op de USB-stick. ( mnt/usb/var/tuxbox/plugins). Is de dreamset signaalmeting actief, dan krijg je een melding op de tv: dreamset plugin is running.

De foutmeldingen, die je krijgt, kan ik helaas niet verklaren, mits je IP instellingen op de dreambox en pc goed zijn. Je hebt, neem ik aan , fixed IP of heb je IP d.m.v. dhcp ?

Probeer eens een andere versie van dreamset, het is de moeite waard om het te proberen, alhoewel hiermee verwacht ik dezelfde problemen.

 

P.S. Ik las jou bericht nog eens, en toch lijken de foutmeldingen op problemen met de IP configuratie PC of dreambox.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thx voor het meedenken, maar heb meerdere versies geprobeerd. ook 1.55. helaas. ik heb een vaste ip en geen dhcp. die heb ik niet aangevinkt. Mijn netwerkinstellingen zijn voor de rest goed. Ik kan namelijk wel een tekstbericht naar de box en dus naar de tv versturen die dan in beeld verschijnt. Daar ligt het dus niet aan. Bij het testen van de verbinding geeft hij aan dat de verbinding wel gemaakt kan worden, maar helaas krijg ik error en/of warning melding als hij satellite.xml en services probeert te checken. En zoals eerder gemeld, zet ik dreamset.cfg en dreamset.so beide in /var/tuxbox/plugins

Anyway, mss komt er nog iemand met DE oplossing. Tot dan, weet ik het ook niet.

Groetjes

DB

Vu+ Duo, Smart Smartmeter, Satlook Digital, Visiosat Big Bisat 28E-1W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...