Ga naar inhoud


[Nokia 9500] hoe diseq instellen bij astra/hotbird nokia 9500?


Gast

Aanbevolen berichten

ik heb vandaag een mini diseq (A/B switch) aangesloten op mijn astra/hotbird schotel. ik kan wel of de astra kanalen of de hotbird kanalen laten spelen, maar weet niet hoe ik het menu moet instellen zodat ze switch automatisch schakeld tussen de lnb's.

 

wie kan mij verder helpen?

 

ook krijg ik een aantal kanalen (bijv cnbc nbc) op de astra pas spelend nadat ik via menu 9-c-0 bij het pids menu 2 indruk. als ik daarna via menu terug ga en daar 9-8-3 (replace) doe, houdt hij de instelling echter niet vast. iemand voor mij de oplossing??

 

Renzie

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is reuze eenvoudig. Je kan alle settings gewoon op default laten staan op je Nokia alleen je settings lijst moet je aanpassen:

Astra op Diseq 1 Hotbird op 2

Thats all. Maar de meeste settings die je op het web kan downloaden hebben deze al zo staan!

Veel Suc6!

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unetwork, zou je kunnen aangeven hoe ik dat in het menu moet aangeven? ik gebruik nomanatit sotware.

 

heb je ook nog een oplossing voor mijn ander probleem ?

 

renzie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je het niet helemaal begrijpt en dat je in de begin fase bent van dit gebeuren, niet erg hoor...

Ik bedoel dat je door middel van een SCSI of serial kabel kontact met je PC moet maken dit samen met het programma setedit, daar kan je bvb elke week nieuwe kanalen inzetten en ook nieuwe firmware erop zetten.

Nu download zo'n kanalen settings lijst vanaf het internet voor DVB2000 5:1 en dan staan alle settings voor je diseq er al in.

Ook kan je dit handmatig doen in het zelfde programma namelijk Astra gewoon op i laten staan daarna Hotbird opzoeken en eerste aanklikken daarna [shift] ingedrukt houden en laatste hotbird kanaal kiezen en aanklikken, dan zijn ze allemaal aangevinkt dan funcie rechterknop muis diseq aanklikken en allen op 2 zetten en gebeurd, klaar is kees....

Suc6

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Unetwork, bedankt voor je reaktie. ik heb jou inderdaad verkeerd begrepen. jij wilt de selectie voor lnb a of b via dvbedit of sededit aangeven.

 

mijn vraag was hoe het in de nokia aangegeven kan worden. het moet toch mogelijk zijn om in de software aan te geven dat alle kakalen van de hotbird over diseq 2 dienen te lopen en astra over diseq 1 ?

 

inderdaad de nokia is nieuw voor mij. ben ook bezitter van echostar 3000 ipvia, topfield 4000 pvr en strong 8000.

 

Renzie.

 

Renzie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...