Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Mijn notebook PB Easynote E3240, met XP (home)met de geluidskaart Realtek AC 97 alc201 deze werkt niet meer nadat ik SP2 heb geinstalleerd. (geen geluid meer)

In apparaatbeheer werkt apparaat correct.

Heb op aanraden van de helpdesk van PB, drivers opnieuw gedownload, ook de bios opnieuw geflashd, maar e.e.a. werkt nog steeds niet.

Nu kan ik wel een complete herinstallatie overwegen, maar ik denk dat dat geen optie is, omdat ik dan weer de orginele XP erop krijg en dan later weer SP2 moet installeren, met waarschijnlijk weer dezelfde problemen.

Wie kan mij met raad en daad terzijde staan??

vr.gr. Poetsie

En de hartelijke groeten van Poetsdoekje...

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:
Citaat:
Hallo,
Mijn notebook PB Easynote E3240, met XP (home)met de geluidskaart Realtek AC 97 alc201 deze werkt niet meer nadat ik SP2 heb geinstalleerd. (geen geluid meer)
In apparaatbeheer werkt apparaat correct.
Heb op aanraden van de helpdesk van PB, drivers opnieuw gedownload, ook de bios opnieuw geflashd, maar e.e.a. werkt nog steeds niet.
Nu kan ik wel een complete herinstallatie overwegen, maar ik denk dat dat geen optie is, omdat ik dan weer de orginele XP erop krijg en dan later weer SP2 moet installeren, met waarschijnlijk weer dezelfde problemen.

Wie kan mij met raad en daad terzijde staan??

vr.gr. Poetsie

als je na het sp2 upgraden nog eens naar windows update gaat zie je voor de realtek ook een driver update...
bij stuurprogramma's

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

Hoi tonskidutch,

Ik ben misschien een beetje kippig, maar ik kan het niet vinden

groetsie van poetsie

COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........

Geplaatst:

Hoi Maze,

Jou oplossing was al aangedragen door PB

Citaat:

Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar ik ben ook op de website van Realtek geweest en uiteraard de laatste driver gedownload.

Maar alsnog bedankt voor het meedenken.

Maar ik ben er nog steeds niet uit

groetsie van poetsie

Geplaatst:

Ik ben misschien een beetje kippig, maar ik kan het niet vinden

dat zijn van die optionele updates, staan standaard niet aangevinkt als je de windows-update uitvoerd.

sneup aan de linkerkant van je monitor, nadat de updates zijn opgespoord eens naar hardware-update of iets in die geest, daar moet ie tussen staan.

merDe

deze ruimte is te huur
Geplaatst:

Ome Merde,

Volgens Windows update zijn er geen optionele updates Hardware beschikbaar.

Ik hoop dat Tonskidutch mij een oplossing kan aandragen

Of heb jij een betere ?

groetsie van poetsie

Geplaatst:

http://www.treiber.de/treiber/Realtek.asp

sorry. een van deze dus... op de link

als hij niet automatisch bij de windows updates te vinden is :

is ofwel de pnp niet goed ingesteld in het bios

is ofwel de kaart geen herkenbare door windroos.

mijn onboard kaart is gisteren nog vervangen door windows mbt het bestruringsapparaat betsand ook wel driver genoemd.

cheers

Nothing Compares 2U

Jimmy Scott

Geplaatst:

@tonskiduch

@ome merde

@maze,

Bedankt voor het meedenken, .... maar alle antwoorden zijn niet van toepassing op mijn probleem, ik heb alles geprobeerd maar niets lukte, ik zit dus nog steeds met mijn probleem, en zoals ik bij mijn eerste bericht al schreef, een totale her-installatie is eigenlijk geen oplossing, omdat ik dan naderhand weer de SP2 wil (moet) downloaden en installeren en dan zit ik dus duidelijk weer met hetzelfde probleem , zucht zucht zucht

confused.gifconfused.gif

@tonskidutch

Bios is goed ingesteld

De geluidskaart wordt in vele notebooks geplaatst, deze heeft het ook gedaan voor de SP2 affaire

groetsie van poetsie

Geplaatst:

@allen

Ten einde raad heb ik toch maar een volledige her-installatie gedaan, geen van de oplossingen zijn bij mij gelukt.

Maar in ieder geval bedankt voor alle ideeen.

Ik ben nu druk bezig om alle instellingen weer naar mijn eigen wensen om te zetten.

Topic mag gesloten worden

groetsie van poetsie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen