Poetsdoekje Geplaatst: 30 september 2004 Geplaatst: 30 september 2004 Hallo, Mijn notebook PB Easynote E3240, met XP (home)met de geluidskaart Realtek AC 97 alc201 deze werkt niet meer nadat ik SP2 heb geinstalleerd. (geen geluid meer) In apparaatbeheer werkt apparaat correct. Heb op aanraden van de helpdesk van PB, drivers opnieuw gedownload, ook de bios opnieuw geflashd, maar e.e.a. werkt nog steeds niet. Nu kan ik wel een complete herinstallatie overwegen, maar ik denk dat dat geen optie is, omdat ik dan weer de orginele XP erop krijg en dan later weer SP2 moet installeren, met waarschijnlijk weer dezelfde problemen. Wie kan mij met raad en daad terzijde staan?? vr.gr. Poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Gast Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 http://www.realtek.com.tw/downloads/dlac97-2.aspx?lineid=5&famid=12&series=8&Software=True#8Windows Misschien dat de drivers die daar staan nieuwer zijn dan die bij pb. Je kunt eventueel ook de beta driver proberen wanneer de gewone niet goed werken.
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 Citaat: Hallo, Mijn notebook PB Easynote E3240, met XP (home)met de geluidskaart Realtek AC 97 alc201 deze werkt niet meer nadat ik SP2 heb geinstalleerd. (geen geluid meer) In apparaatbeheer werkt apparaat correct. Heb op aanraden van de helpdesk van PB, drivers opnieuw gedownload, ook de bios opnieuw geflashd, maar e.e.a. werkt nog steeds niet. Nu kan ik wel een complete herinstallatie overwegen, maar ik denk dat dat geen optie is, omdat ik dan weer de orginele XP erop krijg en dan later weer SP2 moet installeren, met waarschijnlijk weer dezelfde problemen. Wie kan mij met raad en daad terzijde staan?? vr.gr. Poetsie als je na het sp2 upgraden nog eens naar windows update gaat zie je voor de realtek ook een driver update... bij stuurprogramma's cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Poetsdoekje Geplaatst: 1 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2004 Hoi tonskidutch, Ik ben misschien een beetje kippig, maar ik kan het niet vinden groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Poetsdoekje Geplaatst: 2 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2004 Hoi Maze, Jou oplossing was al aangedragen door PB Citaat: Heb op aanraden van de helpdesk van PB, drivers opnieuw gedownload, ook de bios opnieuw geflashd, maar e.e.a. werkt nog steeds niet. Misschien was ik niet duidelijk genoeg, maar ik ben ook op de website van Realtek geweest en uiteraard de laatste driver gedownload. Maar alsnog bedankt voor het meedenken. Maar ik ben er nog steeds niet uit groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Ome Merde Geplaatst: 2 oktober 2004 Geplaatst: 2 oktober 2004 Ik ben misschien een beetje kippig, maar ik kan het niet vinden dat zijn van die optionele updates, staan standaard niet aangevinkt als je de windows-update uitvoerd. sneup aan de linkerkant van je monitor, nadat de updates zijn opgespoord eens naar hardware-update of iets in die geest, daar moet ie tussen staan. merDe deze ruimte is te huur
Poetsdoekje Geplaatst: 2 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2004 Ome Merde, Volgens Windows update zijn er geen optionele updates Hardware beschikbaar. Ik hoop dat Tonskidutch mij een oplossing kan aandragen Of heb jij een betere ? groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Tonskidutch Geplaatst: 2 oktober 2004 Geplaatst: 2 oktober 2004 http://www.treiber.de/treiber/Realtek.asp sorry. een van deze dus... op de link als hij niet automatisch bij de windows updates te vinden is : is ofwel de pnp niet goed ingesteld in het bios is ofwel de kaart geen herkenbare door windroos. mijn onboard kaart is gisteren nog vervangen door windows mbt het bestruringsapparaat betsand ook wel driver genoemd. cheers Nothing Compares 2U Jimmy Scott
Poetsdoekje Geplaatst: 2 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2004 @tonskiduch @ome merde @maze, Bedankt voor het meedenken, .... maar alle antwoorden zijn niet van toepassing op mijn probleem, ik heb alles geprobeerd maar niets lukte, ik zit dus nog steeds met mijn probleem, en zoals ik bij mijn eerste bericht al schreef, een totale her-installatie is eigenlijk geen oplossing, omdat ik dan naderhand weer de SP2 wil (moet) downloaden en installeren en dan zit ik dus duidelijk weer met hetzelfde probleem , zucht zucht zucht @tonskidutch Bios is goed ingesteld De geluidskaart wordt in vele notebooks geplaatst, deze heeft het ook gedaan voor de SP2 affaire groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Edd Geplaatst: 2 oktober 2004 Geplaatst: 2 oktober 2004 Toch zou ik opnieuw installeren en sp2 full downloaden of van cd. Vaak is het probleem alsnog verholpen.
Poetsdoekje Geplaatst: 4 oktober 2004 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2004 @allen Ten einde raad heb ik toch maar een volledige her-installatie gedaan, geen van de oplossingen zijn bij mij gelukt. Maar in ieder geval bedankt voor alle ideeen. Ik ben nu druk bezig om alle instellingen weer naar mijn eigen wensen om te zetten. Topic mag gesloten worden groetsie van poetsie En de hartelijke groeten van Poetsdoekje... COMPUTERS ??!!.... De meeste fouten zitten tussen het toetsenbord en de stoel........
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen