Gast Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 Ik heb laatst een schotel uitgericht op de 1 West (Thor) en had zo'n signaalsterkte van 80% en een signaalkwaliteit van 50%. Nu blijk ik op veel zenders een signaalsterkte te hebben van 80%, maar totaal geen signaalkwaliteit. Weet iemand hoe dit kan of wat ik fout doe?
Gast Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 Je hebt het toch over een draaibare schotel ? Volgens mij zit je dan gewoon op de verkeerde sat. Uitrichten doe je trouwens op de Sirius 5W (als je tenminste in NL woont).
edbe Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 dat probleem heb ik nu ook, maar bij mij is de "paal" niet 100% verticaal, dus Trickey , ik denk dat je de paal eens opnieuw moet gaan richten en het beste kun je het op Sirius 5 oost doen ( tv kanaal TET ) suc6 @sat 9500 / Visiosat Tri-sat / Triax TD88 / Stab120 / Canal + abbo. 2 x Gigablue UHD & Bigsat 42e,28e,23e,19e,13e,1w
Gast Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 Nee joh, ik heb een bisatschotel met vijf LNB's (A2, A1, Hotbird, Sirius en Thor), dus een vaste opstelling. En met het uitrichten van de bisat had ik op het uitgerichte kanaal goede sterkte en kwaliteit. Daarna bij het uitlezen van alle transponders zitten er dus zenders tussen waar ik volle sterkte heb en geen kwaliteit meting (dus nul). Daarna heb ik nog met een losse schotel op de Thor uitgericht, maar kreeg hetzelfde resultaat. Maar goed, dat kan toch niet liggen aan de standaard? Die voet standaarden worden toch echt wel loodrecht geleverd hoop ik, anders zou iedereen er toch last van hebben?
Gast Geplaatst: 1 oktober 2004 Geplaatst: 1 oktober 2004 er zitten zwakkere transponders op de Thor, op veel zenders heb ik ook een stuk minder signaalsterkte... maar met een (nog) betere afstelling zou het toch moeten lukken.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen