Losha Geplaatst: 5 oktober 2004 Geplaatst: 5 oktober 2004 60cm is zeker genoeg voor astra EN hotbird vereiste is wel dat de schotel supersecuur uitgericht is ik heb mijn triax64 (monoblock) een paar keer, milimeters per keer, uitgericht en tot nu toe geen uitval meer bij regen (nog niet bij echt zware regenbui kunnen testen) meeste mensen denken helaas dat ff grof met satfinder uitrichten genoeg is..is mooi begin maar ik zou na satvinder uitrichten toch echt met de ontvanger aan en op ontvangstbalk, milimeter bij milimeter proberen die paar procent meer te pakken tot het echt niet beter kan. EN: ik heb hier nog niemand anders over gehoord, maar persoonlijk heb ik merkt dat de brandpuntsafstand tussen feedhoorns van een monoblobk niet helemaal de juiste afstand hebben. wil zeggen, toen ik op hotbird beste ontvangst had was astra redelijk, maar niet super toen iets van hotbird af gedraaid werd astra beter (=-10% erbij terwijl hotbird maar 3% inleverde) dus, schotel GOED uitrichten is een hoop meer werk dan alleen maar beeld krijgen!
Gast Geplaatst: 6 oktober 2004 Geplaatst: 6 oktober 2004 Citaat: 60cm is zeker genoeg voor astra EN hotbird vereiste is wel dat de schotel supersecuur uitgericht is ik heb mijn triax64 (monoblock) een paar keer, milimeters per keer, uitgericht en tot nu toe geen uitval meer bij regen (nog niet bij echt zware regenbui kunnen testen) meeste mensen denken helaas dat ff grof met satfinder uitrichten genoeg is..is mooi begin maar ik zou na satvinder uitrichten toch echt met de ontvanger aan en op ontvangstbalk, milimeter bij milimeter proberen die paar procent meer te pakken tot het echt niet beter kan. EN: ik heb hier nog niemand anders over gehoord, maar persoonlijk heb ik merkt dat de brandpuntsafstand tussen feedhoorns van een monoblobk niet helemaal de juiste afstand hebben. wil zeggen, toen ik op hotbird beste ontvangst had was astra redelijk, maar niet super toen iets van hotbird af gedraaid werd astra beter (=-10% erbij terwijl hotbird maar 3% inleverde) dus, schotel GOED uitrichten is een hoop meer werk dan alleen maar beeld krijgen! Ik heb geen monoblock maar twee aparte schotels van 60cm met een diseqc switch tussen astra en hotbird.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen