Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nope.. je mag hem monteren zoals je zelf wilt. Zelfs op zijn kant is een optie (bij sommige desktop machines).

Maakt voor de werking niet uit.

Geplaatst:

Citaat:
Nope.. je mag hem monteren zoals je zelf wilt. Zelfs op zijn kant is een optie (bij sommige desktop machines).

Schijven worden heel veel op hun kant gemonteerd, in het bijzonder in grote schijven cabinets. Maar een schijf op zijn kop monteren is volgens mij niet aanbevelenswaardig. Voordat je zoiets doet zou ik eerst de web site van de fabrikant maar eens afspeuren naar installatie voorschriften etc. , en er eventueel een mailtje naar de fabrikant aan wagen.

Geplaatst:

Ik monteer schijven al mijn hele IT leven zoals ze het beste passen en heb zelden een HD versleten voordat ie te klein werd tongue.gif

Of het door de fabriek ook aanbevolen wordt ze zus of zo te monteren weet ik niet hoor regels.gif

Dreambox 7000, 80 Gig HD, Pli, Visiosat BiSatellite, astra 1, 2, 3 en hotbird (en een DM800HD in aantocht)

Geplaatst:

Citaat:
Ik monteer schijven al mijn hele IT leven zoals ze het beste passen

Tsja, ik begon mijn IT leven met ponsbanden. En mijn eerste schijven waren van die mooie 80 MB verwisselbare exemplaren in een grote blauwe plastic taartdoos. En ik kan me ook nog herinneren dat we twee man sterk met vereende krachten een 300MB Winchester schijf in een 19 inch cabinet moesten hijsen.

En in het meer recente verleden maak ik toch vaak mee dat schijven voortijdig de geest geven. Soms is 5% uitval niet vreemd. Ik hou me daarom toch maar liever aan de voorschriften. Tenslotte is het wel sneu als je een paar honderd gig aan data kwijt bent omdat je schijf in rook opgaat. Of maak je missschien dagelijks een tape backup ???

Geplaatst:

Hier hebben ze toch Raid 0 voor uitgevonden, mirror draaien die handel dan ga je voor safe. Maar denk dat dit allemaal te ver gaat.

Zijn vraag is beantwoord lekker op de kop laten hangen die schijf.

DM-7020-Vu Duo- Dm 800 --Iphone4 Jailbreak

Geplaatst:

RAID 0 zegt ook niet alles, als een harde schijf de geest geeft kan die best de controller meenemen waardoor de tweede schijf ook uitvalt, maar dat is zeldzaam... Voor belangrijke servers is RAID 5 een van de slimste oplossingen maar ik zou zowieso zo nu en dan inderdaad backups draaien naar elders. Stel dat er brandt in 't serverhok ontstaat, dan heb je weinig aan je 'dure' RAID 5-opstelling.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen