Ga naar inhoud

ongecodeerd opslaan op hdd kan dat

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik zou graag de programmas ongecodeerd opslaan op de harddisk zodat deze programma's later kunnen worden opgeslagen op de pc of op een dvd.

welke apparaten hebben deze mogelijkheid

groet remko

Geplaatst:

Alle apparaten (met harddisk) hebben deze mogelijkheid. Er zijn er zelfs die zelf geen disk hebben maar die je via netwerk direct naar je PC kan laten 'streamen'.

De manier waarop je dat doet is per apparaat verschillend, en dat zul je dus op het betreffende forum (bijvoorbeeld topfield) moeten nazoeken.

Geplaatst:

Beste ranhaack,

In ieder geval de TF5000 en 4000. Deze kunnen echter niet twee programma's tegelijk descrambelen (met enkele andere ontvangers i.c.m. een AstonCAM 1.07 kan dat wèl). Als je dus bv. naar Ned 1 aan het kijken bent terwijl je Ned 2 opneemt, is je opname gescrambled. Die kun je dan achteraf descrambelen door er een kopie van te maken met de Topfield.

De Opentel PVR4000 (en er is er dacht ik nog een) kan i.c.m. de Aston 1.07 dual CAM wèl dual-descrambelen.

Geplaatst:

De Topfields zijn een mogelijkheid inderdaad al weet ik niet of de data op een gedecrypte manier worden opgeslagen op harddisk bij deze onvangers. Volgens mij beschikken ze ook niet over een netwerk interface buiten USB.

Met de Dreambox gaat het ook zonder meer. Je kan via je huisnetwerk de opgenomen bestanden zo naar je pc hengelen. Wel moeten ze dan nog worden geconverteerd naar het format welke jij wilt gebruiken. De bestanden worden als .ts bestanden (transport stream) op de Dreambox opgeslagen.

Met de Dreambox, en met de D-box-2 onder Linux kan je ook live streamen naar je pc. Op deze manier spaar je jezelf een harddisk in je Dreambox uit. Ik ben hier persoonlijk niet zo kapot van omdat je pc natuurlijk ook moet aanstaan. Het is echter wel een leuke optie.

Je kan dan natuurlijk ook nog een PCI ontvangerkaart IN je pc bouwen. Met de juiste software bouw je dan je pc om tot een volwaardige ontvanger met pvr (personal video recorder) functie. Op zich mooi voor de die hards onder ons, voor gewoon televiesie kijken vind ik het echter minder geschikt. Het is vaak wel de goedkoopste oplossing omdat iedereen wel een pc heeft. Voorwaarde is natuurlijk wel dat je een beetje rappe pc hebt met een goede videokaart en voldoende geheugen.

Omdat dit een redelijk nieuwe vorm is van opslag van beeld en geluid is er verder volgens mij nog niet echt erg veel meer wat gewoon goed werkt. er zit echter wel meer in de pijplijn. De meeste fabrikanten zijn ondertussen wel wakkergeworden en zullen tzt ook met ontvangers komen die dit kunnen. Ik heb begrepen dat de Koreaanse "plakmerk" fabrikant Kaonmedia ook met een ontvanger komt met een netwerkaansluiting waarmee je gemakkelijk en snel opgenomen bestanden naar je pc kan halen.

groeten,

Peter.

Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.

Geplaatst:

Oppassen! Je kunt de HD van je ontvanger niet zo maar onder

Windoos uitlezen: daar zijn speciale programmaatjes voor

nodig. Ik weet dat zo'n programmaatje bestaat voor de Topfield

en de Hyundai PVR-02, voor de andere STB-en weet ik het niet.

Mvg, wammes.

Ik lees veel dus ik hoef niet veel te posten.

Geplaatst:

Dreambox en Triple Dragon (beide ontvangers die met een linux OS draaien) kun je via FTP benaderen. Heb je dus geen speciale tools voor nodig. Een PC met PCI ontvanger kun je gewoon als windows machine draaien.

Algemeen probleem is dat bij de meeste ontvangers de verbinding relatief traag is in relatie tot de omvang van video bestanden. Ze halen ook geen van allen de theoretisch mogelijke snelheden van USB2 (Topfield) of 100mbit UTP (Dreambox / Triple Dragon). De Dreambox is volgens mij momenteel van ontvanger naar PC het snelste met zo'n 5 mbyte/s.

Alternatief is hierboven al genoemde PC met ingebouwde PCI satontvanger.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Geplaatst:

Ik heb een Jepssen PVR die zonder problemen beelden opslaat op een harddisk. De harddisk is doro een PC met een USB kabel te benaderen. ( er is inmiddels ook al een versie met Firewire )

De stream moet alleen even met een programma bewerkt worden om hem voor windows leesbaar te maken.

Lid van 10 november 2003 t/m 30 oktober 2015

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen