Gast Geplaatst: 3 oktober 2004 Geplaatst: 3 oktober 2004 Hallo, Ik ga mijn set veranderen van 1x twin LNB Astra naar 2x twin LNB voor Astra / Hotbird. Mijn vraag is hoe kan ik dit het best en snelst doen? Moet ik de schotel opnieuw richten of zijn hier nog wat trucs voor? Als ik achter de schotel sta, doe ik Hotbird links en Astra rechts dat klopt toch? Ik gebruik een Triax 78 cm schotel en heb een Triax duo houder met 2 stuks Alps twin LNB en 2 stuks diseqc switch en een Pace Puma twin tuner. Groeten, Rene
Tonskidutch Geplaatst: 3 oktober 2004 Geplaatst: 3 oktober 2004 in princepiepe... is zo'n dualfeed lnb houder dus al zodanig dat de hoek tussen astra en hotbird juist is qua afstand tussen de twin-lnb's maar ze staan links en rechts van de draag arm.. dus een beetje nastellen en uitrichten juist halverweg tussen de posities in zal beeld geven.. zijn maar milimeters de wok draaien en bijna niks aan het keiperen. cheers Pabadam Yonderboi
trust Geplaatst: 3 oktober 2004 Geplaatst: 3 oktober 2004 Ik heb eerst met de oude configuratie op 16º oost uitgericht en daarna de triax dual-feed houder gemonteerd , en meteen beeld op beide satellieten . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Gast Geplaatst: 4 oktober 2004 Geplaatst: 4 oktober 2004 Ok, bedankt voor de reactie. Dus als ik het goed begrijp, nieuwe duo houder in plaatsen alles aansluiten en de schotel een klein beetje naar rechts (vanachter de schotel vandaan) verschuiven en dan zou alles moeten werken toch? Kan ik meteen beide satellieten instellen of moet ik specifiek Hotbird richten en daarna Astra? Kan ik nog iets met de LNB's doen of zijn die in de duo houder verder niet te richten? Verlies ik nu eigenlijk signaal door het plaatsen van een 2e twin ALPS LNB en 2 diseqc switchen of is dat te verwaarlozen? Bedankt Rene
Moderator Matchless Geplaatst: 5 oktober 2004 Moderator Geplaatst: 5 oktober 2004 ja kan de lnb's nog in de houder draaien en schuiven totdat je een perfect signaal hebt.dat je verliest aan signaal is logisch,er zit immers een 2e LNB "in de weg " Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen