Gast Geplaatst: 3 oktober 2004 Geplaatst: 3 oktober 2004 Hallo Allen, Ik ben van plan een schotel installatie aan te leggen zoals geschets is op dit board al een volwaardige binneninstallatie voor meerdere gebruikers. (http://www.sat4all.com/ubbthreads/faq/index.php?ToDo=view&questId=35&catId=23). Nu is er vanuit een centraal punt naar elke kamer een coax kabel gelegt. Dit is naar mijn weten standaard RG59 kabel die in 1e instantie bedoeld was voor normaal CAI ontvangst. Nu heb ik hier een aantal vragen over. 1. Kan ik mijn huidige CAI bekabeling naar de kamers behouden en daar het signaal over sturen? 2. Op de tekening is er een aansluiting voor een antenne of kabel signaal naar de sat-switch. Betekent dit dat op elke uitgang indien ik het aansluit ook het CAI signaal beschikbaar is? 3. Indien op elke uitgang inderdaad het cai signaal beschikbaar is moet er aan de aansluit kant (in de WCD) nog een speciaal splitter geplaatst worden? 3. Weet er iemand (als het mag, anders misschien in PM) merken van inbouw materiaal die aansluitingen hebben voor zowel CAI als SAT (Eventueel met geintegreerde splitter indien nodig). Ter verduidelijking: Ik zoek geen alternatief voor mijn huidige CAI die wil ik gewoon blijven gebruiken. Er zijn namelijk ook gewone CAI radio's aanwezig. Vandaar dat er op plaatsen zowel het SAT als het CAI signaal beschibaar zouden moeten zijn. En graag zou ik niet weer een heleboel coax kabels gaan leggen. Alvast hartelijk bedankt voor je reactie. M.v.g. Blu3fish
Bart Geplaatst: 3 oktober 2004 Geplaatst: 3 oktober 2004 1) kun je proberen maar satelliet signaal gebruikt hogere frequentie en is daarom gevoeliger voor minder goede kabel 2) ja die frequentie bereiken sluiten op elkaar aan en kunnen over een kabel 3a) nee maar de gangbare coax aansluiting is anders en er zijn wcd-en die specifiek voor dit doel gedacht zijn. 3b) alle gangbare merken hebben dat Onder vervanging van de bestaande coax kom je eventueel niet uit. Zeker wanneer je grotere afstanden moet overbruggen heb je goede kabel nodig. Ook al omdat je extra verlies krijgt door gebruik van wcd aansluiting in signaal. Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen