Ga naar inhoud


[Nokia] Nokia D box Draaibaar hoe ?


Gast

Aanbevolen berichten

Is het mogelijk de D box geheel automatisch draaibaar te maken ? Het zou moeten werken met een

36 volt motor.

Ik heb al wel 4 postitie's via diseqc gezien maar ben op zoek naar 100% draaibaar.

Heeft iemand ervaring met deze mogelijkheid of een goed idee ?

 

Mvg Felix

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ik heb een diseqc rotor van ***geen-reclame*** en het werkt goed.ik moet wel eerst naar een marker zappen zodat de rotor naar betreffende sateliet draait.

deze rotor wordt gevoed vanuit de nokia dus of het met een 36volt systeem gaat kan ik je niet vertellen.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van matchless werkt dus op de lnb spanning ( 14/18V )direkt met de diseqc kommando's .

Waar T.S. naar op zoek moet , is een V-box .

Dat is een soort interface die door de diseqc kommando's relais aansturen die op hun beurt 36V naar de actuator sturen .

Het kiezen van de satelliet , gaat net zo als bij matchless .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je maakt in het begin van bijv. astra een dummy kanaal aan.hier zet je alle gegevens op nul behalve je audiopid die zet je op 1(bijv. astra 1,hotbird 2,enz).ook zet je de lnb in op je diseqc rotor.deze moet wel vrijblijven dus geen kanaal kan deze gebruiken.ook in het pid menu alles op nul en klaar is je marker.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...