karel00 Geplaatst: 4 oktober 2004 Geplaatst: 4 oktober 2004 hoe kan men dat ontvangen in de feeds??? heb topfield 5000ci met dragon module en mr 1.10 met 88cm triax draaibaar. dus 4.2.2. want 4.2.0 kan ik wel ontvangen.
prutsie Geplaatst: 4 oktober 2004 Geplaatst: 4 oktober 2004 De enige betaalbare manier tot nu toe is met een Skystar-II pc kaartje. Er is geen enkele betaalbare (consumenten) ontvanger die 4:2:2 direct weer kan geven. Met een Topfield schijnt het via via te kunnen, via opname op harddisk en deze nadien afspelen, maar wil je met een settopbox direct 4:2:2 kunnen kijken dan zit je of aan een hele dure professionele ontvanger vast, of aan een onhandelbare HDTV ontvanger (Zinwell). Volgens mij is er over het Skystar kaartje in de feedhunters groepen op internet zat info over het hoe en wat te vinden. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Moderator Matchless Geplaatst: 4 oktober 2004 Moderator Geplaatst: 4 oktober 2004 je kan 4.2.2 volgens mij wel met dreambox en tuxvision bekijken. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
mpistache Geplaatst: 5 oktober 2004 Geplaatst: 5 oktober 2004 @matchless naar ik verneem is er nog steeds geen software die 4:2:2 kan weergeven op een dreambox, wel is men bezig met onderzoek Als men wel 4:2:2 kan vrij krijgen, geef eens wat meer uitleg
Gast Geplaatst: 5 oktober 2004 Geplaatst: 5 oktober 2004 Naar een PC streamen met 'n dreambox (of vergelijkbaar) is wel de handigste optie. Opnemen met PVR, zoals eerder vermeld, en dan naar PC overzetten kan natuurlijk ook. Eigenlijk vreemd dat de decoder chippies 4:2:2 niet ondersteunen, ze zouden de extra UV lijnen toch gewoon kunnen negeren zou ik denken. Of is het gewoon een bandbreedte beperking, dat de inkomende bitrate te hoog is voor de chip? (overklokken dat ding dus...)
Moderator Matchless Geplaatst: 5 oktober 2004 Moderator Geplaatst: 5 oktober 2004 ik zeg ook niet dat het OP een dreambox kan maar wel met de dreambox in samenwerking met een pc waar tuxvision op staat. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen