Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben van plan om een nieuwe voeding te kopen,maar welke?

Ik zag 2 verschillende staan,wat mij wel past.

De eerste:van een bekend merk is 420 wat heeft 1 fan van 12 cm(temperatuur geregeld) en max.21db.

De tweede:ook een bekend merk heeft 370 wat en 2 fans

1 van 8cm en 1 van9,2 cm beide temperatuur geregeld.

Ook blijft deze na afsluiten van de pc nog doordraaien

tot de temperatuur gezakt is beneden 40 graden.

Nu vind ik dat allemaal niet zo belangrijk,maar wat mijn vraag is:

De tweede heeft een extra vga stekker de eerste niet,

heb ik die nodig?

Ik heb een p4 2.8

een dvd brander

een interne zip

een a-drive

een gf3 ti kaart(64mb)

...........................Groetjes:...Boelo

VU+--Ultimo 4K----Big bisat 13E-19.2E-23.5E-28.2E

Geplaatst:

Hoi,

De ene is een AT voeding de andere een ATX voeding. De ATX voeding heeft een extra voedings stekker voor op een ATX MoBo (moeder board). De meeste P4 MB's hebben tegenwoordig een ATX voeding nodig. Je kunt een ATX voeding ook gewoon gebruiken op een AT board. Dus heb je die stekker nu nog niet nodig maar denk je aan uitbreiding/upgraden is die ATX voeding zeker aan te raden.

Dreambox 7000, 80 Gig HD, Pli, Visiosat BiSatellite, astra 1, 2, 3 en hotbird (en een DM800HD in aantocht)

Geplaatst:

nummer 1 Geschikt voor AMD™ and Intel®

ATX 12V

nummer 2 De voeding voldoet aan de ATX 1.3 standaard en ondersteunt hierdoor alle actuele platvormen, waaronder Intel Pentium 4, AMD Athlon 64, etc.

Het zijn beide atx toch?

Geplaatst:
Citaat:
Hoi,

De ene is een AT voeding de andere een ATX voeding. De ATX voeding heeft een extra voedings stekker voor op een ATX MoBo (moeder board). De meeste P4 MB's hebben tegenwoordig een ATX voeding nodig. Je kunt een ATX voeding ook gewoon gebruiken op een AT board. Dus heb je die stekker nu nog niet nodig maar denk je aan uitbreiding/upgraden is die ATX voeding zeker aan te raden.

Knap dat je dat zo kan zien uit de beschrijving. De "oude" AT voedingen zijn voedingen met twee platte enkelrij stekkers voor de voedingaansluiting op het moederbord, en de ATX voedingen hebben 1 stekker met twee contactrijen. De nieuwere ATX 1.3 (??) voedingen hebben daarnaast nog eens een vierkante 4 polige plug om de CPU apart te voeden. (Bijna) alle nieuw verkochte voedingen nu zijn uitgevoerd met zo'n extra plugje. Ik heb nog nooit een voeding gezien met een aparte speciale plug voor een videokaart, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bestaan.. Ik ken wel videokaarten waar een voedingaansluiting op zat die dezelfde vorm had als een HDD voedingsplug.

Maar nu terug naar de vraagsteller:

Een grote ventilator hoeft minder snel te draaien in vergelijking met een kleinere ventilator om dezelfde hoeveelheid lucht te verplaatsen, dus is de grotere stiller. Dat zou voor mij een groot voordeel zijn, aangezien ik mij nogal erg aan te luide PC ventilatoren wink.gif Ik zie zelf niet zoveel in het nakoelen wat de andere doet, aangezien de voeding is gebouwd om ook op hogere temperaturen goed te kunnen functioneren.....
In de configuratie die jij beschrijft zullen allebei de voedingen wel voldoen... Ik heb zelf o.a. een Athlon64 met 3 SATA schijven, een 8x DVD brander en het andere standaard spul erin, en er zit een "standaard" voeding in van 350 W. Als ik alles op volle kracht laat werken dan wordt de lucht uit de voeding wel wat warmer, maar boven de 45 graden komt het echt niet...

Dus de keus is aan jou wink.gif

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

@Big Fellow,

Je hebt gelijk. De XT en 'oude' AT voedingen zijn idd met twee rijen platte stekkers. De ATX voedingen zijn met of zonder extra 3.3V stekker. Ik was een beetje confuus, en dus excuus anoniem.gif.

Verder blijft het toch een beetje toekomst kijken of je die extra connector nodig gaat hebben denk ik.

Dreambox 7000, 80 Gig HD, Pli, Visiosat BiSatellite, astra 1, 2, 3 en hotbird (en een DM800HD in aantocht)

Geplaatst:
Citaat:
Je hebt gelijk. De XT en 'oude' AT voedingen zijn idd met twee rijen platte stekkers. De ATX voedingen zijn met of zonder extra 3.3V stekker. Ik was een beetje confuus, en dus excuus anoniem.gif.

Kan gebeuren wink.gif Maar ehm, het is geen extra 3.3V stekker hoor, er staat gewoon 12 Volt op wink.gif

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:
Citaat:
Is dan niets wat ik denk dat het is? mad.gifxyxthumbs.gif

Ehmmm.......... Kweetnie! smile.gifkweetniet.gifangel.gif

Geplaatst:

CorneSt

Citaat:
Verder blijft het toch een beetje toekomst kijken of je die extra connector nodig gaat hebben denk ik

Sterker nog, bepaalde AMD processoren werken niet zonder deze stekker!! Je heb het dus al nodig!!!

grin.gif

Flappie

Geplaatst:
Citaat:
CorneSt

Citaat:
Verder blijft het toch een beetje toekomst kijken of je die extra connector nodig gaat hebben denk ik

Sterker nog, bepaalde AMD processoren werken niet zonder deze stekker!! Je heb het dus al nodig!!!

grin.gif

Flappie

Ik denk dat hij doelt op de extra "VGA" stekker.... Dus dan zal je al een VGA adapter moeten hebben die zo'n aansluiting heeft wink.gif

Big fellow

Geplaatst:

Ik heb een MSI5950 ultra en die gebruikt dezelfde stroom aansluiting als voor de harddisk en DVD players en ik had eerst een 300watt voeding maar daarmee kreeg ik hitte problemen en nu heb ik een Aopen kast met 350watt voeding en alles loopt nu als een zonnetje.

Koop geen noname voeding want die leveren vaak niet het aantal watts wat er op staat.

Marantz SR7008,Pioneer PDP5090,ET-10000,Monitor Audio RS8 en subwoofer GSW12 en Antec Fusion Remote

Geplaatst:

Ik heb even gekeken,ik bedoelde het kleine vierkante stekkertje.

Die zit op het moederbord,tussen processor en vga-kaart in.

2 gele en 2 zwarte draden.

Zitten die standaard op elke voeding?

Geplaatst:

En waar is die voor?

Geplaatst:

Nee, die zitten niet op iedere voeding, maar wel de meeste.... Die stekker staat 12 Volt op, en dient om de processor (module) van spanning te voorzien. Nieuwere moederborden werken niet zonder zo'n aansluiting!

Big fellow

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen